سرخط خبرهاسیاسی

سوریه: جولان جزء لاینفکی از خاک کشور است و برای بازگرداندن کامل آن تلاش خواهیم کرد

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به تصمیم اسرائیل برای شهرک سازی در جولان اشغالی، تنش آفرینی خطرناک و بی سابقه در جولان اشغالی را به شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: سوریه تنش آفرینی خطرناک و بی‌ سابقه مقامات اسرائیل در جولان اشغالی سوریه و تداوم اقدامات شهرک‌ سازی و نقض‌ های فاحش و سیستماتیک خود که آخرین آنها اقدام تحریک آمیز نخست وزیر اسرائیل در برگزاری نشست همه اعضای دولت خود در جولان اشغالی به منظور دو برابر شدن تعداد شهرک نشینان در آنجا بود، را به شدت محکوم می کند.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که جولان اشغالی سوریه از نظر مشروعیت بین المللی و حقوق بین الملل جزء لاینفکی از خاک سوریه بوده و سوریه برای بازگرداندن کامل آن با تمام ابزارهای موجود که توسط قوانین بین المللی تضمین شده است، تلاش خواهد کرد.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: بازگشت جولان به میهن یک حق ابدی است که به مرور زمان از بین نخواهد رفت و این وظیفه‌ای است که در قانون اساسی کشور نیز بر آن تاکید شده است.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه افزود: دولت سوریه مجددا بر حمایت قاطع و قوی خود از شهروندان سوری خود، مردم جولان اشغالی سوریه در مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل و رد تصمیم الحاق جولان به اسرائیل و سیاست تصرف زمین و اموال توسط مقامات اشغالگر، تاکید می کند.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که رفتار تحریک آمیز اسرائیل بدون حمایت دولت های متوالی آمریکا از آن، از زمان ارتکاب جنایت الحاق در سال 1981 به این حد نمی رسید.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که کشورهایی که مانع تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت می شوند، شریک همه جنایات اسرائیل هستند که در جولان اشغالی سوریه و در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌شود.

دولت اسرائیل روز گذشته طرح 317 میلیون دلاری برای دو برابر کردن شهرک‌نشین‌های یهودی در جولان اشغالی را تصویب کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا