سرخط خبرهاسیاسی

مصطفی الکاظمی: امیدواریم سال 2022 سال صلح در عراق باشد

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که سال 2022 در عراق سال صلح باشد و دیگر اختلافات و مسائل سیاسی بر مسئولیت‌های نیروهای امنیتی تأثیر نگذارد.

میدل ایست نیوز: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ابراز امیدواری کرد که سال 2022 در عراق سال صلح باشد و دیگر اختلافات و مسائل سیاسی بر مسئولیت‌های نیروهای امنیتی تأثیر نگذارد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در نشست سالانه فرماندهان ستاد عملیات مشترک عراق از دستاوردهای مهم نیروهای امنیتی عراق در جنگ با تروریسم و اجرای انتخابات در عراق قدردانی و تأکید کرد که در سال آینده شاهد تکمیل تلاش‌ها در مسیر نابودی تروریسم خواهیم بود.

او گفت که مأموریت اصلی دستگاه‌های امنیتی عراق حفاظت از مرزها و مبارزه با تروریسم و حفاظت از امنیت ملت و کشور عراق است.

وی سال 2021 را سال چالش‌هایی متفاوت در عراق از نوع وضعیت اقتصادی و کووید ـ 19 و نیز چالش‌های سیاسی که توان زیادی از نیروهای امنیتی کشور گرفت خواند و تأکید کرد که همه باید با روحیه تیمی و با انضباط بر وابستگی خود به عراق تأکید کنیم.

الکاظمی بر ضرورت افزایش هماهنگی میان تشکیلات امنیتی و افزایش تلاش در برابر چالش سلاح بی ضابطه و مواد مخدر و نزاع‌های عشایری و افزایش فعالیت اطلاعاتی تأکید کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین خواستار تلاش مجدانه دستگاه‌های امنیتی برای بازگشت آوارگان به سکونت‌گاه‌هایشان و بستن پرونده اردوگاه‌ها در کشور و تلاش برای حل مسئله سنجار و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و بازسازی این منطقه تأکید کرد.

مصطفی الکاظمی ابراز امیدواری کرد که سا 2022 سال صلح در عراق باشد و اختلافات و مسائل سیاسی بر فعالیت و عملکرد نیروهای امنیتی کشور در تلاششان برای تأمین امنیت کشور تأثیر نگذارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا