سرخط خبرهاسیاسی

هادی العامری: شکایت ما به نتایج انتخابات در هر کشوری ارائه می شد، برای ابطال نتایج کافی بود

رئیس ائتلاف پارلمانی فتح در عراق با تاکید بر اینکه پایبند به تصمیم دادگاه فدرال برای تایید انتخابات است، گفت شکایت های ما در هر کشوری ارائه می شد، برای ابطال نتایج انتخابات کافی بود.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح بر پایبندی خود به تصمیم دادگاه فدرال عراق درخصوص تایید نتایج انتخابات پارلمانی عراق تاکید کرد.

العامری در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: به دلیل اهتمام فراوان خود به پایبندی به قانون و قانون اساسی و نگرانی نسبت به امنیت و سیاست عراق، و با توجه به اعتقادمان به فرآیند سیاسی و روند دموکراتیک آن از طریق مبادله مسالمت آمیز قدرت از طریق صندوق های رای، پایبندی خود به تصمیم دادگاه فدرال عراق با وجود اینکه به شدت معتقد به تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات هستیم، را اعلام می کنیم.

وی در ادامه افزود: شکایت هایی که به دادگاه فدرال ارائه کردیم، مستدل، منطقی و قابل قبول بود و اگر در هر کشوری که به دموکراسی احترام می گذارد ارائه می شد، برای ابطال نتایج انتخابات کافی بود اما با این وجود بر پایبندی خود به تصمیم دادگاه فدرال که در معرض فشارهای خارجی و داخلی بسیاری زیادی قرار گرفت تاکید می کنیم.

گفتنی است انتخابات پارلمانی عراق 10 اکتبر 2021 برگزار و امروز توسط دادگاه فدرال عراق تایید شد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا