سرخط خبرهاسیاسی

دیدار مشاور امنیت ملی عراق و وزیر دفاع لبنان

قاسم الاعرجی در دیدار با وزیر دفاع لبنان تاکید کرد که عراق به عمق عربی خود اهتمام دارد و به دنبال تحکیم امنیت و ثبات در منطقه است.

میدل ایست نیوز: «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه تاکید کرد که عراق به عمق عربی خود اهتمام دارد و برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تلاش می کند.

به گزارش دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق، الاعرجی امروز در دفترش میزبان «موریس سلیم»، وزیر دفاع ملی لبنان، هیئت همراه و سفیر لبنان در بغداد بود.

دو طرف در این دیدار درباره تقویت روابط برادرانه بین بغداد و بیروت و راه های تقویت آن و همچنین توسعه همکاری امنیتی و نظامی بین دو کشور از جمله امضای یادداشت تفاهم بین وزارت دفاع عراق و لبنان در زمینه نظامی رایزنی کردند.

الاعرجی تاکید کرد عراق به عمق عربی خود اهتمام دارد و برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تلاش می کند و اشاره کرد که عدم انسجام، درگیری و منازعه به نفع عرب ها نیست.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین تصریح کرد که حکمت، میانه روی و رواداری باید گزینه ای برای مقابله با بحران های منطقه باشد.

از سویی دیگر وزیر دفاع لبنان نیز بر اهمیت توجه به منافع مشترک که عرب ها را متحد می کند و تلاش برای تقویت آن در راستای خدمت به منافع کشورهای عربی تاکید کرد.

وزیر دفاع ملی لبنان که امروز طی سفری رسمی وارد بغداد شد، فردا با «جمعه عناد سعدون»، وزیر دفاع عراق در محل وزارت دفاع این کشور دیدار خواهد کرد و دو طرف یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری نظامی امضا خواهند کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا