خبر اولسیاسی

میقاتی: هیچ کشوری از جمله ایران بر لبنان سلطه ندارد/ حزب الله یک حزب سیاسی است

نخست وزیر لبنان با تأکید بر اینکه حزب الله یک حزب سیاسی حاضر در صحنه سیاسی لبنان است گفت که نمی توان گفت که هیچ کشوری از جمله ایران بر لبنان سلطه دارد.

میدل ایست نیوز: «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان، با تأکید بر اینکه حزب الله یک حزب سیاسی حاضر در صحنه سیاسی لبنان است گفت که نمی توان گفت که هیچ کشوری از جمله ایران بر لبنان سلطه دارد.

به گزارش خبرگزاری «لبنان 24»، میقاتی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که با اطلاع از حجم مشکلات و با وجود توصیه‌هایی بسیاری از افراد که بهبود اوضاع در کشور را ناممکن می‌دانستند، مسئولیت نخست‌وزیری را بر عهده گرفته است تا از همه امکانات داخلی و خارجی برای خروج کشور از بحران تلاش کند.

او گفت که از آغاز می‌دانسته که یک گوی آتش به دست خواهد گرفت اما معتقد است که در هر حال باید یکی برای خاموش کردن آتش پیش‌قدم شود.

نخست وزیر لبنان تأکید کرد که با اینکه وزارتخانه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما عدم برگزاری جلسات هیئت دولت یک اختلال ساختاری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی گفت که نگرانی مردم پیرامون روند تحقیقات درباره حادثه انفجار بندر بیروت را درک می‌کند و از همه می‌خواهد که در چارچوب‌های قانونی در این مسیر حرکت کنند.

میقاتی تأکید کرد که با جدیت برای تشکیل جلسات هیئت دولت تلاش می‌کند و تردید ندارد که زیاده‌خواهی برخی طرف‌ها و دست زدن به مخاطره پررنگ کردن اختلافات موجب پیچیده تر شدن اوضاع می‌شود.

او گفت که امروز حکم درخواست برگزاری انتخابات را امضا کرده و از امروز به صورت هفتگی با وزیر کشور و نهادهای ذی‌ربط روند تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات را بررسی می‌کند.

نخست وزیر لبنان در پاسخ به پرسش‌ها تأکید کرد که اگر احساس کند استعفایش راهی برای حل مشکلات خواهد بود لحظه‌ای در این باره درنگ نخواهد کرد.

او گفت که لبنان کشوری مستقل است و حزب‌الله یک حزب سیاسی حاضر در صحنه سیاسی کشور است و آنچه درباره نفوذ ایران در لبنان گفته می‌شود را نمی‌پذیرد همچنان که نمی توان گفت که هیچ کشوری بر لبنان سلطه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا