سرخط خبرهاسیاسی

نشست سه جانبه مصر، اردن و فلسطین در قاهره برگزار شد

نشست وزرای امور خارجه مصر، اردن و فلسطین در قاهره به بررسی آخرین تحولات و چالش های مربوط به قضیه فلسطین پرداخت.

میدل ایست نیوز: نشست وزرای امور خارجه و رؤسای اطلاعات مصر، اردن و فلسطین با تمرکز بر قضیه فلسطین در قاهره برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست پس از دیدارهای سه جانبه آمده است: این نشست در چارچوب اهتمام به تحکیم روابط استراتژیک بین مصر، اردن و فلسطین و با توجه به تمایل این کشورها برای بهبود سطح هماهنگی مداوم برای یکپارچه سازی تلاش ها در قبال آخرین تحولات و چالش های مربوط به قضیه فلسطین، و در راستای اجرای مصوبات نشست سه جانبه پیشین در 2 سپتامبر، برگزار شد.

سه طرف در این نشست در جهت هماهنگی مواضع و دیدگاه ها درخصوص چگونگی پیگیری نتایج نشست سه جانبه و آخرین تحولات قضیه فلسطین رایزنی کردند.

تقویت روابط بین سه کشور، تحولات مربوط به فرآیند صلح در منطقه، تلاش ها برای حمایت از اتحاد ملت فلسطین، ارزیابی اوضاع میدانی در فلسطین درسایه تداوم اقدامات غیرقانونی که فرصت های تحقق صلح عادلانه در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی را از بین می برد، از دیگر مسائل بررسی شده در نشست وزرای خارجه و روسای اطلاعات سه کشور بود.

الصفدی، المالکی و شکری علاوه بر رؤسای اطلاعات مصر، اردن و فلسطین در این نشست همچنین راه های تثبیت آتش بس فراگیر و بازسازی نوار غزه و ایجاد چشم انداز سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل ایجاد دو کشور که در آن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 و براساس قوانین بین المللی و طرح صلح عربی برپا شود را بررسی کردند.

آنها پیشنهادهایی را نیز درخصوص از بین بردن بن بست موجود در فرآیند صلح در زمان فعلی را بررسی کردند.

وزرای امور خارجه مصر، فلسطین و اردن ضمن بررسی ارتباطات سه کشور در سطح منطقه ای و بین المللی، به بررسی راه های فعالسازی چارچوب های بین المللی مرتبط با وضعیت اراضی فلسطینی و روند مسالمت آمیز حل اختلافات پرداختند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا