اقتصادیسرخط خبرها

ایران به دنبال افزایش تولید خود در میدان نفتی مشترک با عراق

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت با توسعه میدان نفتی آزادگان تا 2023، میزان برداشت نفت از آن به 320 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: «محسن خجسته مهر»، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اوایل سال 1402 (2023) توسعه میدان نفتی آزادگان (مشترک با عراق) تکمیل می‌شود، گفت: با تکمیل طرح توسعه این میدان برداشت از آن به 320 هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران (شانا)، وی در توضیح پرسشی درباره وضع توسعه میدان نفتی آزادگان تصریح کرد: برای میدان مشترک آزادگان در بخش شمالی در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی هستیم تا فاز دوم میدان توسعه یابد. آزادگان جنوبی قراردادی به ارزش 5.6 میلیارد دلار دارد و اکنون یکی از شرکت‌های داخلی در حال تکمیل و توسعه آن است و برنامه ما شتاب‌بخشی و تکمیل و توسعه کامل میدان آزدگان است و خوشبختانه اتفاق‌های مطلوبی در این زمینه رخ داده است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال 17 حلقه چاه از چاه‌هایی که در این میدان تولیدی نبودند، تعمیر و تولیدی می‌شوند. اوایل سال 1402 (2023) توسعه کامل میدان انجام می‌شود و در مرحله نخست 320 هزار بشکه تولید دارد.

آزادگان در مرز با عراق امتداد دارد که به مجنون معروف است و بزرگترین میدان مشترک ایران و عراق محسوب می شود که حاوی 32 میلیارد بشکه نفت است و ایران به دلیل تحریم های آمریکا در بخش انرژی این کشور در توسعه این میدان از عراق عقب مانده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا