خبر اولسیاسی

دیدار محمود عباس و بنی گانتس در اسرائیل/حماس: این دیدار خنجر به انتفاضه و موجب تضعیف فلسطین است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای نخستین بار از سال 2010 تاکنون با وزیر دفاع اسرائیل در اسرائیل دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل در منزلش دیدار کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل خبر داد که این دومین دیدار دو طرف از زمان تشکیل دولت جدید اسرائیل و پس از نخستین دیدارشان در رام الله است و نخستین دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر دفاع اسرائیل در اسرائیل از سال 2010 تاکنون محسوب می شود.

این سازمان افزود که این دیدار با موافقت «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل انجام شد.

در پی این دیدار، گانتس با انتشار توئیتی گفت که اتخاذ تدابیر اقتصادی و مدنی و اهمیت هماهنگی امنیتی را با محمود عباس بررسی کرده است.

از سویی دیگر «حسین الشیخ»، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و وزیر امور شهروندی فلسطین نیز در توئیتی گفت که دو طرف راه های دستیابی به یک راه حل سیاسی را بررسی کردند.

وی افزود که اوضاع میدانی متشنج به دلیل اقدامات شهرک نشینان و بسیاری از موضوعات امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

حماس نیز در واکنش به این دیدار ضمن محکوم کردن آن، آن را به دور از روح ملی ملت فلسطین دانست.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در توئیتی گفت: این دیدار با حمله شهرک نشینان به مردم فلسطین در کرانه باختری بر شدت جنایت تشکیلات خودگردان فلسطین می افزاید و خنجری به انتفاضه مردم در کرانه باختری اشغالی است.

وی افزود که این رفتار رهبری تشکیلات خودگردان باعث تعمیق شکاف سیاسی فلسطین، پیچیده شدن اوضاع فلسطین، تشویق برخی از طرف‌های منطقه که خواهان عادی‌سازی با اسرائیل هستند و تضعیف موضع فلسطین که عادی‌سازی را رد می‌کند، است.

منبع
روسیا الیومروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا