اقتصادیسرخط خبرها

عراق: توافقنامه ای درباره اتصال ریلی با ایران امضا نشده است

«ناصر الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق، تأکید کرد که آنچه با ایران درباره اتصال ریلی امضا شده توافق نامه نبوده بلکه صورت جلسه دیدار وزرا بوده است.

میدل ایست نیوز: «ناصر الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق، تأکید کرد که آنچه با ایران درباره اتصال ریلی امضا شده توافق نامه نبوده بلکه صورت جلسه دیدار وزرا بوده است.

او در گفت وگو با شبکه خبری «العراقیه» گفت که عراق با ایران توافق نامه اتصال ریلی امضا نکرده است و آنچه امضا شده یک صورت جلسه پس از دیدار وزراست.

الشبلی گفت: «با ملت عراق عهد بسته ایم که تا تکمیل پروژه بندر فاو و تا تکمیل زیرساخت های ریلی کشور برای اتصال به کشورهای همسایه، هیچ پروژه اتصال ریلی با کشورهای همسایه اجرا نشود».

او تأکید کرد که قراردادی با شرکت ایتالیایی برای طراحی مسیر ریلی از بندر فاو به بصره و بغداد تا مرزهای ترکیه امضا شده است.

روز گذشته «میعاد صالحی»، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران از آغاز عملیات اجرایی پروژه اتصال ریلی شلمچه- بصره پس از ۲۰ سال توقف بر اساس نقشه راه تفاهم شده بین مسوولان دو کشور ایران و عراق خبر داد و گفت: این پروژه آورده‌ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری برای ایران به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا