سرخط خبرهاسیاسی

کوخاوی: در سال جاری 1600 حمله برای جلوگیری از انتقال سلاح از ایران انجام داده ایم

رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که نیروهای اسرائیلی تاکنون 1600 عملیات برای جلوگیری از انتقال سلاح از ایران به منطقه اجرا کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: «افیف کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که نیروهای اسرائیلی تاکنون 1600 عملیات برای جلوگیری از انتقال سلاح از ایران به منطقه اجرا کرده‌اند.

به گزارش «روسیا الیوم»، «اویو کوخاوی»، در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی اسرائیل آن را منتشر کرد گفت که اسرائیل به تدارکات برای حمله احتمالی به مراکز هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد و هم‌زمان می‌کوشد که مانع از تثبیت حضور ایران در سوریه شود.

او گفت که ارتش اسرائیل در سال جاری 1600 حمله در 6 جبهه مختلف برای خنثی کردن تلاش‌های ایران برای انتقال سلاح انجام داده و مانع از انتقال سلاح از ایران به منطقه شده است.

کوخاوی افزود که ارتش اسرائیل به افزایش توانمندی و بازدارندگی خود ادامه می‌دهد.

وی گفت که حملات موشکی همچنان اصلی‌ترین تهدید برای اسرائیل است.

اسرائیل تاکنون ده‌ها حمله هوایی و موشکی به مواضع نظامی و تأسیسات غیر نظامی در سوریه انجام داده است که در برخی موارد نیروهای متحد ایران در سوریه هدف آنها بوده‌اند.

تازه ترین مورد از این حملات، حمله موشکی روز گذشته به بندر لاذقیه بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع آگاه نظامی، «دشمن اسرائیلی بامداد سه شنبه با شلیک چند موشک از دل دریای مدیترانه منطقه نگه‌داری کانتینرها در بندر لاذقیه را هدف قرار داد».

این گزارش افزوده که این حمله «خسارت‌های مالی شدیدی» در بندر در پی داشته و موجب آتش‌سوزی گسترده شده است.

این دومین حمله به این بندر حیاتی در ماه جاری میلادی بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا