خبر اولسیاسی

حضور جمع کثیری از مردم در بغداد به مناسبت دومین سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس + تصاویر

مراسم دومین سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در بغداد با حضور جمع کثیری از مردم و شخصیت های سیاسی، دینی و امنیتی برجسته عراق برگزار شد.

میدل ایست نیوز: بغداد پایتخت عراق امروز شنبه شاهد حضور جمع کثیری از مردم در دومین سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، فرماندهان پیروزی بود.

این بزرگداشت با حضور شخصیت های برجسته سیاسی، دینی و امنیتی از جمله «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، «فالح الفیاض»، رئیس الحشد الشعبی و «عبدالعزیز المحمداوی»، رئیس ستاد سازمان الحشد الشعبی برگزار شد.

به گزارش السومریة نیوز، «اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش نجبا، «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق، «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و «خالد الملا»، رئیس جمعیت علمای مسلمان نیز در این مراسم حضور داشتند.

این تظاهرات با شعار «الرد الملیونی»، (پاسخ میلیونی) و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

در این مراسم العامری تاکید کرد که الحشد الشعبی هر اندازه که علیه توطئه شود، قوی خواهد ماند و اشاره کرد که فتوای آیت الله سیستانی منجر به آزادسازی عراق شد.

وی گفت المهندس و سلیمانی مسیر آزادسازی عراق از دست تروریسم را رهبری کردند و در وجدان ملت خواهند ماند.

از سویی دیگر الفیاض نیز با اشاره به اینکه فتوای مرجعیت دینی درخصوص جهاد کفایی در وحدت عراق و بیرون راندن تروریسم نقش داشت، تاکید کرد که مواضع آیت الله سیستانی عراق را از خطرات حفظ کرد.

رئیس الحشد الشعبی با بیان اینکه خروج نیروهای خارجی از عراق برای حفاظت از عراق و حاکمیت آن بوده و حضور نیروهای خارجی در عراق به نفع ملت نیست، از دولت خواست به وظیفه خود در خارج کردن نیروهای خارجی از عراق عمل کند.

 

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا