اقتصادیسرخط خبرها

صادرات نفتی عراق به امریکا به 268 هزار بشکه در روز رسید

صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته به میانگین 268 هزار بشکه در روز رسید.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی اعلام کرد که میانگین صادرات روزانه نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته به 268 هزار بشکه رسید.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 6 میلیون و 170 هزار بشکه در روز از 8 کشور نفت وارد کرده است.

امریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین 268 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده کاهش واردات نفتی امریکا از عراق نسبت به دو هفته گذشته است که 359 هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 4.032 میلیون بشکه در روز، مکزیک 648 هزار بشکه در روز، عربستان 609 هزار بشکه و اکوادور 308 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 184 هزار بشکه در روز از کلمبیا و 63 هزار بشکه از برزیل، و 58 هزار بشکه در روز از نیجریه نفت خام وارد کرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا