سرخط خبرهاسیاسی

میانجیگری مصر برای آتش‌بس میان اسرائیل و حماس

مقامات مصری امروز یکشنبه خواستار توقف حملات اسرئیل و گروه‌های مسلح فلسطینی به به یکدیگر شده و دو طرف را به پایبندی به توافق آتش‌‌ بس اعلام شده پس از جنگ ماه مه فراخواندند.

میدل ایست نیوز: تلاش‌های مصر برای میانجیگری در شرایطی صورت می‌گیرد که روز گذشته جنبش حماس دو موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد که این حمله با پاسخ جنگنده‌های اسرائیلی علیه مواضع گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه در ساعات ابتدایی امروز یکشنبه همراه بود.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که یک سایت ساخت موشک و چند مکان نظامی متعلق به حماس را در پاسخ به حمله موشکی روز شنبه فلسطینی‌ها هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری الحره، در همین راستا مقامات مصری از حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی در نوار غزه خواستند که اقدامات خود علیه اسرائیل را متوقف کنند و از سویی تل‌آویو را به سرعت بخشیدن به اقدامات توافق شده در چارچوب آتش‌بس فراخواندند.

یک دیپلمات مطلع مصری در این خصوص خاطرنشان کرد که هیچ کدام از طرف‌ها خواستار جنگی فراگیر نیست. بلکه هر کدام از طرفین خواستار ضمانت‌های لازم و گام‌های ملموس اجرایی هستند.

آتش بس میان اسرائیل و حماس پس از جنگ 11 روزه در ماه مه که با میانجیگری مصر و دیگر طرف‌ها حاصل شد با وجود شکننده بودن همچنان پابرجاست. با این حال حماس اعتقاد دارد که اسرائیل گام‌هایی جدی برای کاهش محاصره نوار غزه انجام نداده است.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا