اقتصادیخبر اول

وزیر راه و شهرسازی ایران: پروژه خط آهن بصره به شلمچه ظرف 2 سال به بهره برداری می رسد

در توافق جدید بین دو کشور تاریخ آغاز ساخت این خط ریلی مشخص شده است و یک شرکت مشترک برای سرمایه گذاری و بهره برداری در طی دو ماه باید تشکیل شود.

میدل ایست نیوز: «رستم قاسمی»، وزیر راه و شهرسازی ایران، با اشاره به آخرین وضعیت راه آهن شلمچه به بصره گفت: با توجه به اینکه اتصال ریلی ایران و عراق برای هر دو کشور اهمیت دارد در سفر نخست وزیر عراق به تهران این موضوع مطرح و قرار شد کار عملیاتی آن آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، وی در مصاحبه ای تلویزیونی ادامه داد: در توافق جدید بین دو کشور تاریخ آغاز ساخت این خط ریلی مشخص شده است و یک شرکت مشترک برای سرمایه گذاری و بهره برداری در طی دو ماه باید تشکیل شود.

قاسمی با بیان اینکه طول این مسیر ریلی 32 کیلومتر و موضوع مهم در ساخت این خط ریلی، ایجاد پل بین ایران و عراق است، افزود: قرار شد پیش از تشکیل شرکت مشترک، متخصصان ما در دو طرف محل ساخت پل مستقر شوند و کارهای مطالعاتی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در چند روز آینده متخصصانی را برای مین روبی این مسیر ریلی در عراق به این کشور اعزام می‌کنیم و طرف عراقی باید در 6 ماه، مسیر را آماده کند و به ما تحویل دهد.

قاسمی گفت: پیش بینی ما برای اتمام ساخت این خط ریلی حداکثر دو سال است و 100 تا 120 میلیون دلار مجموع سرمایه گذاری برای احداث این خط آهن خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه توافق اولیه برای سرمایه گذاری در این طرح مشترک 50 درصد ایران و 50 درصد عراق است، افزود: البته برای ما اتصال ریلی دو کشور مهم است. با راه اندازی این خط آهن، صادرات ما به عراق ایمن و ارزان‌تر می‌شود و در آینده این راه آهن به مدیترانه وصل خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا