خبر اولسیاسی

عربستان: دست برادری ما به سوی ایران دراز است

وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با همتای اردنی خود اعلام کرد که چنانچه ایران به نگرانی‌های امنیتی ما اهمیت دهد، دست برادری کشورهای عربی به سوی این کشور دراز است.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس خبری با همتای اردنی خود اعلام کرد که اگر ایران به نگرانی‌های امنیتی ما در خصوص امنیت و ثبات منطقه اهمیت دهد، دست دوستی کشورهای عربی به سوی این کشور دراز است.

از سویی «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان که امروز دوشنبه در امان با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار داشت، «نقش ایران در بی ثبات کردن منطقه و جهان» را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بن فرحان پس از دیدار با الصفدی در کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود اعلام کرد که در این دیدار “نقش ایران در بی ثبات کردن منطقه و جهان” و چالش‌های امنیتی و سیاسی منطقه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: ما بر افزایش تلاش‌ها برای ممانعت از “دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای” و پاکسازی منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی تاکید کردیم.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) دو هفته قبل نیز بدون اشاره به جزئیات خاصی اعلام کرده بود که این کشور میزبان نشستی امنیتی میان عربستان و ایران بوده که در آن تعدادی از مسائل امنیتی جهت تقویت ثبات منطقه‌ مورد بررسی قرار گرفت.

پیشتر رسانه‌های اردنی اعلام کرده بودند که وزیر امور خارجه عربستان روز گذشته وارد امان پایتخت اردن شده و قرار است با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود، گفت‌وگوهایی را در خصوص روابط دوجانبه و نیز تقویت راه‌های همکاری میان ریاض و امان در بخش‌های مختلف ازجمله بخش‌ امنیت و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی داشته باشد.

از سرگیری مذاکرات جدی برای حل بحران فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی و تلاش برای پایان دادن به بحران یمن از دیگر محورهای این دیدار بود.

 

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا