اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

تحقیق دانشگاه النهرین: میانگین کار مفید کارمندان عراقی در روز تنها 17 دقیقه است

نتایج تحقیقی در دانشگاه النهرین نشان می‌دهد که میزان کار مفید کارمندان عراقی در روز به طور متوسط تنها 17 دقیقه است.

میدل ایست نیوز: نتایج یکی از تحقیقات جدید دانشکده اقتصاد بازرگانی در دانشگاه النهرین نشان می‌دهد که میانگین کار مفید کارمندان عراقی در روز به دلایل مختلفی از جمله بالا بودن تعداد روزهای تعطیل، تنها 17 دقیقه است.

دکتر «نغم النعمه» رئیس دانشکده اقتصاد بازرگانی دانشگاه النهرین با بیان اینکه یکی از عوامل پایین بودن بازدهی کارمندان در عراق، قطع برق ادارات در ساعت‌های مختلف است، اعلام کرد که عراق برای پیشرفت اقتصادی و رسیدن به مجموعه کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته نیاز شدیدی به افزایش بازدهی عملکرد نیروی کار خود دارد.

وی به تعداد بالای روزهای تعطیلی در عراق به عنوان عاملی دیگر در پایین بودن بازدهی کارمندان اشاره کرد و گفت که تعداد بالای روزهای تعطیل باعث اخلال در کار شهروندان، پروژه‌ها و هر گونه موضوعی شده است که نیاز به تایید ادارات دولتی و رسمی دارد.

این استاد دانشگاه النهرین خاطرنشان کرد که این تعداد روزهای تعطیل که گاهی آن را نصف شب اعلام می‌کنند باعث سردرگمی کارمندان، دانش‌آموزان و دانشجوها شده و این در حالی است که ما اصلا شاهد همچنین مساله‌ای در دیگر کشورها نیستیم.

النعمه با بیان اینکه تعداد بالای روزهای تعطیل در عراق باعث ایجاد خسارت در زمان، بازدهی و مسیر پیشرفت کشور شده است، تاکید کرد که باید قانونی تصویب شود تا بر اساس الگوی دیگر کشورها روزهای تعطیل در عراق را سامان دهد.

رئیس دانشکده اقتصاد بازرگانی دانشگاه النهرین همچنین شرایط کنونی عراق را دارای تناقض دانست که از یک سو یکی از بالاترین تعداد کارمندان دولتی را در سطح جهان دارد که بخش عمده بودجه عراق صرف پرداخت حقوق آنان می‌شود و از سوی دیگر روزهای تعطیل زیادی وجود دارد که خسارت‌های مالی گسترده‌ای را برای دولت به همراه داشته است.

این استاد دانشگاه تعطیلی‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در دو سال اخیر را هم از دیگر عوامل موثر بر پایین بودن بازدهی کارمندن عراقی دانست.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا