سرخط خبرهاسیاسی

شورای همکاری اقدام انصارالله یمن در توقیف کشتی اماراتی را حمله تجاوزکارانه خواند

دبیرکل شورای همکاری با تجاوزکارانه خواندن اقدام انصارالله یمن در توقیف کشتی اماراتی در بندر الحدیده، نسبت به تهدید امنیت در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی دریایی هشدار داد.

میدل ایست نیوز: «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری در پی توقیف کشتی اماراتی توسط انصارالله یمن در بندر الحدیده این حادثه را “حمله تجاوزکارانه” توصیف کرد و نسبت به تهدید امنیت حمل‌ونقل بین‌المللی دریایی هشدار داد.

شورای همکاری نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن این اقدام، حمایت خود را از هرگونه واکنش امارات به این حادثه اعلام کرد.

شورای همکاری همچنین مخالف خود را با هر گونه اخلال در مسیر حرکت کشتی‌ها که دریانوردی و تجارت جهانی در تنگه باب المندب و جنوب دریای سرخ را با مشکل رو به رو کند اعلام کرد و آن را اقدامی مجرمانه و جنایت جنگی خواند.

پیشتر انصارالله یمن مسئولیت توقیف یک کشتی اماراتی را پذیرفته و سخنگوی این جنبش در همین راستا اعلام کرده بود که یک کشتی اماراتی بدون مجوز وارد آب های منطقه ای یمن شده و اقدامات خصمانه‌ای انجام داده است.

سخنگوی انصارالله همچنین یادآور شده بود که برای نخستین بار نیروی دریایی انصار الله توانست عملیات نظامی ویژه‌ای انجام دهد و یک کشتی باری را در حال انجام اقدامات خصمانه در دریا توقیف کند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان هم روز گذشته اعلام کرد که همه اقدامات و تدابیر لازم را برای مقابله با اقدام انصارالله اتخاذ خواهد شد.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا