سرخط خبرهاسیاسی

پیروزی اسیر فلسطینی بر اسرائیل پس از 141 روز اعتصاب غذا

منابع فلسطینی اعلام کردند که دادستان نظامی اسرائیل بالاخره پس از 141 روز اعتصاب غذا تسلیم خواسته اسیر هشام ابوهواش مبنی بر توقف بازداشت موقتش شده و این اسیر اعتصاب غذای خود را متوقف کرده و 26 فوریه آزاد خواهد شد.

میدل ایست نیوز: هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی اعلام کرد که «هشام ابو هواش»، اسیر فلسطینی توانست پس از 141 روز اعتصاب غذا بر اسرائیل پیروز شود و اسرائیل را وادار به آزادی خود در تاریخ 26 فوریه کند.

انجمن اسرای فلسطینی نیز اعلام کرد که ماجد فرج، رئیس سرویس اطلاعاتی فلسطین به صورت رسمی این خبر را به وکیل ابوهواش اطلاع داده است.

این انجمن اشاره کرد که نبرد و ایستادگی ابوهواش مجددا مساله اسارت و به طور مشخص بازداشت های اداری را علی رغم همه چالش ها، در اولویت قرار داد.

پیروزی ابو هواش بر اسرائیل، تکمیل پیروزی های گذشته سایر مبارزان در مقابله با سیاست خودسرانه بازداشت اداری از سوی اسرائیل بود.

در پی اعلام خبر توقف اعتصاب غذا و آزادی قریب الوقوع ابو هواش، ساکنان شهر الخلیل در کرانه باختری به خیابان‌ها آمدند و پیروزی او را جشن گرفتند.

جنبش حماس نیز در واکنش به پیروزی هشام ابوهواش در نبرد شکم‌های خالی، اعلام کرد که پیروزی ابوهواش بر سازمان زندان‌های اسرائیل، به منزله پیروزی مجدد پایداری و مقاومت ملت فلسطین در برابر اسرائیلیان است.

این جنبش همچنین تاکید کرد که ابوهواش بار دیگر قدرت ملت فلسطین و اسرای قهرمان برای پیروزی بر دشمن در هر نبردی را ثابت کرد.

ابوهواش 40 ساله، اهل دورا در الخلیل واقع در کرانه باختری، 17 اوت 2021 اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. وی در 26 اکتبر تحت عنوان بازداشت اداری دستگیر شد. وی متاهل است و 5 فرزند دارد و پیش از این نیز 8 سال اسیر زندان های اسرائیل بوده است که 52 ماه آن به دلیل بازداشت اداری در اسارت بوده است.

بازداشت شدگان اداری برای چهارمین روز متوالی به تحریم دادگاه های اسرائیل در رویارویی و مقابله با سیاست بازداشت اداری ادامه می دهند.

در نظام «حقوقی» اسرائیل «بازداشت اداری» به معنای بازداشت فرد به مدتی نامعلوم بدون محاکمه با ادعای «نیت اقدام خلاف قانون» (بدون سرزدن هرگونه تخلفی) است. این نوع بازداشت هیچ سقف زمانی ندارد و بر اساس ادله امنیتی انجام می‌شود.

تاکنون اسرائیل هزاران فلسطینی را به مدت‌ طولانی به صورت «اداری» بازداشت کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا