سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی: امور استان نجف اشرف را شخصا زیر نظر خواهم داشت/ تغییر نظام اداری در نجف اشرف

نخست وزیر عراق در سفر به نجف اشرف از ایجاد نظام اداری تازه در این استان و اشراف مستقیم شخص خود بر مدیریت استان خبر داد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در سفر به نجف اشرف از ایجاد نظام اداری تازه در این استان و اشراف مستقیم شخص خود بر مدیریت استان خبر داد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، مصطفی الکاظمی در جلسه‌ای با حضور تعدادی از وزرا و مدیران ادارات خدماتی در استان نجف اشرف از حضور در این شهر که شهر امیرالمؤمنین و مرجعیت دینی با میراث سترگ تاریخی است ابراز خوشحالی و تأکید کرد که ویژه بودن این استان وضعیت اداری خاصی را در آن ایجاب می‌کند.

او گفت که سفرش به استان نجف اشرف یک سفر کاملا اداری و بدون هرگونه ابعاد سیاسی است و به این شهر رفته تا در جریان اوضاع استان قرار گیرد و برای بهبود خدمات کمک کند.

وی افزود که با هیئت بلندپایه‌ای از وزرا به این شهر آمده تا بدون معطلی تصمیمات لازم برای حل مشکلات گرفته شود.

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که شخصا و مستقیما امور استان را زیر نظر خواهد داشت و از تشکیل صندوق خاص برای توسعه استان نجف اشرف و اجرای پروژه‌های گوناگون در آن خبر داد.

او همچنین از تشکیل شهرداری خاص بافت قدیمی شهر نجف اشرف و صدور دستور تعیین محدوده دقیق این منطقه که ویژگی مقدس و تاریخی دارد با هدف حفظ جنبه قدسی و تاریخی شهر و جلوگیری از تعرض به آن تأکید کرد.

در این راستا شهردار خاصی برای بافت قدیمی شهر نجف اشرف تعیین شده است.

او همچنین از تعیین سازوکاری برای حل مشکلات معلمان حق‌التدریسی که در هفته‌های اخیر تظاهرات گسترده‌ای در این شهر کرده بودند خبر داد.

مصطفی الکاظمی همچنین تأکید کرد که به وزارت‌خانه‌های شهرسازی و کار دستور داده شده که برای حل مسئله فاضلاب و نیز جاده متصل کننده نجف به جاده بین‌المللی عراق و مسیر زمینی حج چاره‌اندیشی کنند.

هفته گذشته «لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف پس از 5 سال فعالیت از مقام خود کناره گیری کرد. نخست وزیر عراق روز گذشته با استعفای الیاسری موافقت کرد اما کسی را به جانشینی وی تعیین نکرد.

پیش از این برخی رسانه ها خبر دادند که الکاظمی در نظر دارد اداره استان نجف اشرف مستقیما زیر نظر دفتر نخست وزیری باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا