خبر اولسیاسی

دیدار دوباره هیئت عربستانی با مذاکره کننده ارشد امریکا در مذاکرات هسته ای وین

منابع دیپلماتیک در وین از دیدار هیئت دیپلماتیک عربستان با نماینده ویژه امریکا در امور ایران و مذاکره کننده امریکایی در مذاکرات وین خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع دیپلماتیک در وین از دیدار هیئت دیپلماتیک عربستان با نماینده ویژه امریکا در امور ایران و مذاکره کننده امریکایی در مذاکرات وین، رابرت مالی، خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «الشرق» گفتند که هیئت عربستانی امروز (جمعه 7 ژانویه) در وین با رئیس هیئت مذاکره کننده امریکایی دیدار کرد.

به گفته این منابع، این هیئت همچنین با شماری از دیگر هیئت های مذاکره کننده دیدار کرده و در حال هماهنگی برای دیدار با هیئت های دیگری در روزهای آینده است.

این منابع هدف اصلی این دیدارها را روند مذاکرات و برنامه هسته ای و راه های «تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای» عنوان کرد.

روز چهارشنبه گذشته نیز هیئت عربستانی به ریاست «عبدالله بن خالد بن سلطان آل سعود»، نماینده عربستان در نهادهای بین المللی در وین، با رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه «میخائیل اولیانوف» دیدار و«روند مذاکرات و چشم اندازهای گفت وگوی امنیتی در منطقه را بررسی کرد».

اولیانوف در توئیتی تأکید کرد که «اهتمام برخی کشورها برای حفظ ارتباطات با شرکت کنندگان در مذاکرات درباره احیای توافق هسته ای موضوعی طبیعی و قابل درک است».

پیش از این عبدالله بن خالد بن سلطان در توئیت هایی تأکید کرد که کشورش با جدیت روند مذاکرات وین را دنبال می کند.

دور هشتم گفت وگوهای وین برای احیای توافق هسته ای (برجام) در پایتخت اتریش در جریان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا