سرخط خبرهاسیاسی

جان باختن 2 غیرنظامی در حمله ائتلاف عربی به حومه صعده در یمن

حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به حومه شهر صعده یمن منجر به جان باختن دو شهروند غیرنظامی شد.

میدل ایست نیوز: حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به حومه شهر صعده یمن که بامداد امروز شنبه در 4 نوبت انجام شد، منجر به جان باختن دو شهروند غیرنظامی یمنی شد.

حمله‌های هوایی ائتلاف عربی که در ساعات ابتدایی بامداد امروز شنبه انجام شد در ادامه حملات گسترده 7 هفته گذشته جنگنده‌های سعودی به استان‌های مختلف یمن است که مناطق مسکونی را در اطراف شهر صعده یمن مورد هدف قرار داد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از سال 2015 تاکنون از دولت «عبد ربه منصور هادی» حمایت می کند و طی درگیری هایی با گروه های یمنی موجب جان باختن، مجروح شدن، آوارگی و خسارت های مادی بسیاری شده است.

حمله ائتلاف عربی به یمن و آغاز جنگ فراگیر در این کشور در حدود 7 سال گذشته موجب ایجاد یکی از بزرگ‌ترین فجایع و بحران‌های انسانی در جهان شده است.

در همین حال «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که این سازمان به کشورهای کمک‌کننده اعلام کرده که در سال 2021 فقط 58 درصد نیازهای مالی برای امدادرسانی در یمن تأمین شده که به معنای کمبود 1.6 میلیارد دلار است.

او همچنین از کشورها خواسته بود که به کمک‌های خود ادامه داده یا در صورت امکان آن را افزایش دهند تا سازمان ملل بتواند به 16 میلیون شهروند تحت پوشش یمنی امدادرسانی کند.

همچنین بخوانید:

بازیگران جنگ 7 ساله یمن

منبع
المسیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا