سرخط خبرهاسیاسی

بارزانی: اولین جلسه مجلس آغاز خوبی برای تصحیح روال های سیاسی در کشور بود

«مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، در بیانیه‌ای انتخاب رئیس و نواب رئیس مجلس را تبریک گفت.

میدل ایست نیوز: «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، در بیانیه‌ای انتخاب رئیس و معاونان رئیس مجلس را تبریک گفت.

به گزارش «رووداو» بارزانی در بیانیه خود که بامداد امروز (دوشنبه 10 ژانویه) منتشر شد انتخاب رئیس مجلس و معاونان وی را گامی مهم در روند سیاسی کشور خواند و انتخاب الحلبوسی به ریاست مجلس و حاکم الزاملی و شاخوان عبدالله به عنوان معاونان رئیس مجلس را تبریک گفت.

او گفت که این اقدام آغاز خوبی برای تصحیح روند سیاسی کشور و اصل تثبیت آینده‌ای درخشان و باثبات و تقویت دموکراسی در عراق است.

بارزانی از «همه دوستان و احزاب سیاسی که به وعده خود عمل کردند و موجب موفقیت این روند شدند» نیز قدردانی کرد و افزود که «بی تردید این گام فرصتی برای ایجاد اتحاد و گشودن صفحه‌ای تازه و پشت سر گذاشتن چالش‌ها و آغاز اعتمادسازی میان طیف‌ها و ریشه‌های عراق است».

شب گذشته مجلس عراق در نخستین جلسه خود پس از وقفه ای حدودا یک ساعته به علت تنش در مجلس، محمد الحلبوسی را به ریاست و حاکم الزاملی را به عنوان نایب رئیس اول مجلس  و شاخوان عبدالله را به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب کرد.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه که بعد از وقفه یک ساعته به همراه برخی از دیگر نمایندگان حاضر به شرکت در جلسه مجلس نشد، در مشروعیت این جلسه تردید و تأکید کرد که موضوع را از طرق قضائی پیگیری خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا