سرخط خبرهاسیاسی

تمدید بازداشت 8 متهم تأمین مالی حزب‌ الله در کویت

دستگاه قضائی کویت دستور ادامه بازداشت 8 متهم پرونده تأمین مالی حزب‌الله لبنان را صادر و همه درخواست‌ها برای آزادی آنها را رد کرده است.

میدل ایست نیوز: منابع کویتی خبر دادند که دستگاه قضائی این کشور دستور ادامه بازداشت 8 متهم پرونده تأمین مالی حزب‌ الله لبنان را صادر و همه درخواست‌ها برای آزادی آنها را رد کرده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از روزنامه کویتی «القبس» دادستانی کویت در حال بازپرسی از 24 متهم دراین پرونده است و قرار است به زودی احکام آنان را صادر کند.

در ماه نوامبر گذشته دادستانی کویت بازپرسی از تعدادی از شهروندان خود به اتهام تأمین مالی حزب‌الله لبنان را آغاز کرد.

این افراد این اتهام را رد کرده و تأکید می‌کنند که از بیش از 30 سال پیش در یک مؤسسه خیریه فعالیت می‌کنند که از جمله خدمات آن رسیدگی به شماری از ایتام و خانواده‌های بی سرپرست در لبنان است.

از سوی دیگر روزنامه «السیاسه» کویت تأکید کرد که این افراد به پول‌شویی به نفع حزب‌ الله در کویت و نیز تلاش برای جذب شهروندان کویتی به همکاری به نفع حزب‌الله متهم شده‌اند.

در سه دهه گذشته کویت چندین بار افرادی را به اتهام همکاری با حزب‌الله لبنان بازداشت کرد که از جمله پرونده مشهور «یگان العبدلی» شامل 20 تن بود که در سال 2015 با مجموعه بزرگی از سلاح و مهمات و مواد منفجره در منطقه العبدلی کویت دستگیر شدند.

در سال 2017 نیز کویت بابت فعالیت گروه‌های وابسته به حزب‌الله در خاک این کشور به دولت لبنان رسما اعتراض کرد.

در مه 2018 نیز کویت 4 نهاد و 10 عضو حزب‌الله را در لیست «گروه‌های تروریستی» درج کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا