سرخط خبرهاسیاسی

کمیته سیاسی، امنیتی و نظامی عراق و عربستان تشکیل جلسه داد

عراق و عربستان در این نشست بر سر تقویت همکاری نظامی، امنیتی و اطلاعاتی و برگزاری رزمایش های مشترک به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: سومین نشست کمیته سیاسی، امنیتی و نظامی شورای هماهنگی عراق و عربستان 9 ژانویه 2022 از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ریاست طرف عراقی را «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق و ریاست طرف سعودی را «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان برعهده داشتند.

دو طرف در این نشست، مسائل مطرح شده در دستور کار کمیته که در راستای توسعه همکاری مشترک بین دو کشور در زمینه های مختلف بود را بررسی کردند.

هیئت عراق و عربستان همچنین بر سر تداوم همکاری و هماهنگی در مسائل سیاسی، امنیتی و نظامی و تلاش برای ایجاد رویکردی مشترکی برای مهم ترین مسائل دارای اهمیت برای دو کشور و در زمینه های مختلف، تسهیل اقدامات اعطای روادید به تاجران دو کشور، رایزنی و هماهنگی در رابطه با حمایت متقابل در محافل بین المللی، تقویت همکاری امنیتی و اطلاعاتی درخصوص مبارزه با جرم و جنایت و قاچاق توافق کردند.

تسریع در امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین وزارت کشور عراق و عربستان، همکاری در زمینه نظامی از طریق برگزاری رزمایش مشترک در چارچوب یادداشت تفاهم بین دو کشور در عرصه نظامی، تبادل دوره های آموزشی و تجربه در زمینه مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک و تداوم حمایت از تلاش های عراق با همکاری با ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از دیگر موارد توافق طرفین در این نشست بود.

در پایان این نشست نیز هیئت عراقی و سعودی بر سر همکاری و هماهنگی در زمینه های مختلف و سفرهای متقابل و تداوم برگزاری این نشست در راستای تقویت همکاری دوجانبه و تحقق آرمان های رهبران و ملت عراق و عربستان به توافق رسیدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا