سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزیر امور خارجه ایران با همتای قطری خود

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای قطری خود بر لزوم گسترش همکاری های بین دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران که به دوحه سفر کرده است امروز پس از دیدار با امیر قطر، با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت وگو کرد و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط دو کشور بر پایه همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای، بر ضرورت گسترش ابعاد همکاری‌ها به ویژه در حوزه تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت ها و مزیت های جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی در زمینه تبادل هیئت های عالی‌رتبه تاکید کرد.

وی با تاکید بر اولویت همسایگی از نگاه دولت جدید ایران، بر رویکرد ایران برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و انجام گفتگوهای منطقه ای در جهت ثبات و استقرار منطقه استقبال و آن را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با تشریح دیدگاه رهبری این کشور در زمینه تحکیم و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، علاقمندی قطر برای گسترش همکاری‌ها، خصوصا در حوزه فعالیت های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

همکاری‌ در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی، خصوصا تحولات افغانستان و یمن از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در گفتگوهای وزرای امور خارجه دو کشور بود.

وزیر امور خارجه ایران شامگاه دیروز پس از پایان سفرش به عمان وارد دوحه شد و امروز با «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر دیدار و گفت وگو کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا