سرخط خبرهاسیاسی

سازمان ملل: در ماه دسامبر 15 هزار نفر در یمن آواره شده اند

بر اثر جنگ‌های جاری در استان‌های جوف و مأرب و شبوه در یمن، 15 هزار یمنی در ماه دسامبر مجبور به ترک سکونتگاه‌های خود شده‌اند.

میدل ایست نیوز: یک مقام سازمان ملل اعلام کرد که بر اثر جنگ‌های جاری در استان‌های جوف و مأرب و شبوه در یمن، 15 هزار یمنی در ماه دسامبر مجبور به ترک سکونتگاه‌های خود شده‌اند.

به گزارش «آناتولی»، «رامیش راجاسینگهام»، قائم‌مقام معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که جنگ‌های جاری در ده‌ها جبهه در یمن فقط در ماه گذشته موجب آوارگی 15 هزار نفر در استان‌های مأرب، شبوه، جوف شده است.

او همچنین نسبت به ازسرگیری نزاع‌ در استان‌های بیضاء و افزایش حملات هوایی نیروهای ائتلاف در صنعا و دیگر نقاط یمن هشدار داد.

این مقام سازمان ملل همچنین از کشته شدن 358 غیر نظامی در منازعات در یمن خبر داد.

وی گفت که هزینه‌های سازمان ملل برای امدادرسانی انسانی در یمن در سال گذشته فقط به اندازه 58 درصد تأمین شده و افزود که برنامه غذای جهانی در ماه گذشته به علت کمبود منابع، کمک‌های خود را به 8 میلیون نفر کاهش داده است.

این مقام تأکید کرد که سازمان ملل برای امدادرسانی به 16 میلیون شخص در یمن به 3.9 میلیارد دلار نیاز دارد.

یمن از حدود 7 سال پیش شاهد حمله نیروهای ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان است که یکی از سخت‌ترین بحران‌های انسانی در جهان را رقم زده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا