سرخط خبرهاسیاسی

وزیر خارجه ایران عازم چین شد؛ نقشه راه ۲۵ ساله دو کشور در دستور کار

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران به دعوت همتای چینی خود امروز پنجشنبه در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی، راهی پکن شد.

میدل ایست نیوز: «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران به دعوت «وانگ یی» همتای چینی خود برای گفت‌وگو با مقامات این کشور از جمله بررسی نقشه راه ۲۵ ساله ایران و چین امروز پنجشنبه در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی، راهی پکن شد.

بنابر اعلام وزارت خارجه ایران بررسی روابط دوجانبه تهران و پکن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین گفت‌وگو در‌باره موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله دستورکارهای سفر امیرعبداللهیان به چین است.

این نخستین سفر وزیر خارجه ایران به چین بعد از تصدی این سمت است. وزیر خارجه چین نیز در روزهای پایانی مارس 2021 به منظور امضای سند برنامه جامع همکاری ایران و چین به تهران سفر کرده بود.

براساس اعلام «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین، وزیر خارجه ایران قرار است فردا ۱۴ ژانویه با «وانگ یی»  وزیر خارجه چین دیدار کند.

پیش از این «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری این هفته خود درباره سفر امیرعبداللهیان به پکن و سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و اقدامات عملیاتی در حوزه صنعت و نفت و گاز گفته بود که  وزیر خارجه ایران به دعوت «وانگ یی» همتای چینی خودش عازم پکن می‌شود و موضوعات مختلفی از جمله بررسی نقشه راه ۲۵ ساله ایران و چین در دستور کار است.

منبع
خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا