سرخط خبرهاسیاسی

دادگاه فدرال عراق: تعلیق هیئت رئیسه مجلس ارتباطی با مهلت قانونی انتخاب رئیس جمهوری ندارد

دادگاه فدرال عراق اعلام کرد که دستور توقف فعالیت هیئت رئیسه مجلس ارتباطی با مهلت‌های قانونی تعیین‌شده برای انتخاب رئیس جمهور ندارد.

میدل ایست نیوز: دادگاه فدرال عراق اعلام کرد که دستور توقف فعالیت هیئت رئیسه مجلس ارتباطی با مهلت‌های قانونی تعیین‌شده برای انتخاب رئیس جمهور و اقدامات بعدی درباره تشکیل دولت جدید عراق ندارد.

در بیانیه رسمی دادگاه فدرال عراق که خبرگزاری رسمی عراق (واع) آن را منتشر کرده تأکید شده که دستور صادره از این دادگاه در تاریخ 13 ژانویه در پی شکایت درباره صحت آنچه در جلسه اول مجلس نمایندگان و انتخاب رئیس و نایبان رئیس مجلس، تأثیری بر مهلت‌های قانونی تعیین‌شده برای انتخاب رئیس جمهور و اقدامات مترتب بر آن درباره معرفی فراکسیون اکثریت و انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل دولت نخواهد داشت.

دادگاه فدرال تأکید کرده که این مهلت‌ها همگی در قانون اساسی تعیین شده و فقط در صورتی نادیده گرفته خواهد شد که دادگاه فدرال حکم نهایی درباره ابطال آنچه در جلسه اول مجلس گذشته صادر کند.

این بیانیه افزوده که تا کنون دادگاه فدرال چنین حکمی صادر نکرده و به زودی در جلسه‌ای با حضور شاکی و مدعی علیه به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

بعد از ظهر امروز، دادگاه عالی فدرال عراق با صدور حکمی به تعلیق فعالیت هیئت رئیسه جدید پارلمان به طور موقت رای داد.

این حکم در پی اقامه دعوی از سوی «باسم خشان» نماینده پارلمان عراق صادر شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا