سرخط خبرهاسیاسی

واشنگتن خواستار توضیح اسرائیل درخصوص مرگ یک شهروند امریکایی-فلسطینی شد

واشنگتن در پی مرگ یک شهروند فلسطینی-امریکایی در کرانه باختری خواستار ارائه توضیح اسرائیل درباره نحوه بازداشت و مرگ وی شد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا در پی مرگ یک پیرمرد فلسطینی پس از بازداشت شدن از سوی نیروهای ارتش اسرائیل، اعلام کرد که وی شهروند امریکا بوده و در عین حال از دولت اسرائیل خواست درباره نحوه بازداشت و مرگ وی توضیحاتی ارائه دهد.

وزارت خارجه امریکا افزود که جنازه این پیرمرد فلسطینی-امریکایی صبح روز چهارشنبه در روستای “جلجلیا” در کرانه باختری در حالی پیدا شد که یک دستبند پلاستیکی به مچ دستانش بسته شده بود.

در همین حال برادر این فرد فلسطینی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که برادرش سال‌ها در شهر میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین امریکا زندگی می‌کرده و 10 سال قبل بار دیگر به کرانه باختری بازگشته است.

پیشتر نیز رئیس شورای روستای جلجلیا در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که این پیرمرد فلسطینی مشغول بازگشت به خانه خود بود که خودروی وی در مسیر توسط نظامیان ارتش اسرائیل متوقف می‌شود و پس از بازرسی، بازداشت و به یک ساختمان نیمه‌کاره منتقل می‌شود.

شاهدان عینی هم اعلام کردند که یک ساعت بعد جسد بی‌جان وی با دستان بسته در محل ساختمان پیدا شده است.
اهالی محل پس از این حادثه تلاش کردند تا وی را به بیمارستانی در رام‌الله منتقل کنند اما هنگام رسیدن به بیمارستان هیچ علایم حیاتی در وی وجود نداشت.

از سویی «محمد اشتیه» در پیامی نیروهای اسرائیلی با “جنایت” خواندن این حادثه، نیروهای اسرائیلی را مسئول این اتفاق دانست.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا