سرخط خبرهاسیاسی

امریکا، لبنان را از تحریم های خود درخصوص انتقال گاز از مصر معاف کرد

سفیر امریکا در بیروت نامه وزارت خزانه داری امریکا را به نخست وزیر لبنان تحویل داد و گفت هیچ نگرانی از تحریم های امریکا علیه انتقال گاز از مصر به لبنان وجود نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: «دوروتی شیا»، سفیر امریکا در بیروت امروز با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان دیدار و نامه ای از وزارت خزانه داری امریکا را به او تحویل داد.

این نامه مربوط به نگرانی های لبنان از تحریم های امریکا برای توافقنامه های انرژی منطقه ای بود که به نخست وزیر لبنان تحویل داده شد.

سفیر امریکا در بیروت پس از دیدار با میقاتی گفت: نامه رسمی و مکتوب وزارت خزانه داری امریکا را به نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان تحویل دادم. در این نامه به برخی نگرانی های مقامات لبنان درخصوص توافقنامه های انرژی منطقه ای بین لبنان، اردن و مصر پاسخ داده شده است.

شیا تاکید کرد که هیچ نگرانی از قانون تحریم های امریکا وجود نخواهد داشت و این نامه انگیزه ای برای حرکت رو به جلو، در زمانی است که ما به پیشرفت به سوی تحقق انرژی پایدارتر و پاک تر برای کمک به حل بحران انرژی لبنان ادامه می دهیم.

پیش از این وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرده بود که امریکا معافیت‌های تحریمی لازم درباره خط لوله انتقال گاز از مصر به لبنان از طریق سوریه را صادر کرده است.

خط لوله گاز مصر به لبنان چون قرار است از خاک سوریه عبور کند باید از تحریم‌های سخت امریکا علیه سوریه در چارچوب «قانون قیصر» معاف شود.

لبنان در سال‌های اخیر با بحران جدی منابع انرژی مواجه بوده و از این رو به دنبال تامین این منابع از راه‌هایی همچون واردات گاز از مصر به این کشور است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا