سرخط خبرهاسیاسی

ترکیه بیش از 20 پایگاه نظامی در اقلیم کردستان دارد

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان گفت ارتش ترکیه دارای بیش از 20 پایگاه نظامی در اقلیم کردستان و چند پایگاه نظامی در عراق است.

میدل ایست نیوز: «غیاث السورچی»، مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی اتحادیە میهنی کردستان در استان نینوا، اعلام کرد کە ارتش ترکیه دارای 20 پایگاه نظامی اصلی در اقلیم کردستان است.

وی افزود کە ترکیه در دیگر مناطق خارج از خاک اقلیم در کشور عراق نیز دارای پایگاه های نظامی است و در حال حاضر تعداد نیروهای حاضر در پایگاه نظامی ترکیه واقع در بعشیقە در استان نینوا، بە بیش از 700 نظامی می رسد.

السورچی خاطر نشان ساخت کە تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای این نیروها از طریق بالگرد تامین می شود؛ زیرا نظامیان ترکیه نمی توانند از راه های زمینی ملزومات خود را بە پایگاه های نظامی خود منتقل کنند.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان اظهار داشت که نیروهای ترکیه نمی توانند آنچە را نیاز دارند از مراکز عراقی و اقلیم، خریداری کنند و از تردد در این مناطق بە جز برای تحرکات و حملات نظامی خودداری می کنند.

ترکیه این حجم گسترده حضور نظامی خود در اقلیم کردستان عراق را با هدف تعقیب نیروهای حزب کارگر کردستان توجیه می کند. حزب کارگر کردستان از 1984 وارد جنگ نظامی با حکومت ترکیه شد. این حزب خواستار حقوق کردها در ترکیه است که شمارشان به 20 میلیون تن می رسد. این حقوق شامل حق آموزش به زبان کردی و خودمختاری می شود.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا