سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیر لبنان تماس خارجی برای بازگشت حزب الله و امل به دولت را تکذیب کرد

نخست وزیر لبنان هر گونه ارتباط میان بازگشت حزب الله و جنبش امل به جلسات دولت با درخواست‌ها و تماس‌های خارجی را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان شایعاتی که بازگشت حزب الله و جنبش امل به جلسات دولت را مرتبط با درخواست‌ها و تماس‌ها خارجی می‌داند، تکذیب کرد.

میقاتی افزود که این تصمیم برخواسته از حس مسئولیت حزب الله و امل در برابر مشکلات لبنانی‌ها و پاسخ به درخواست‌های آنان برای برون‌رفت از بحران اقتصادی و مالی کنونی است.

نخست وزیر لبنان همچنین وجود هر گونه ارتباط میان بازگشت حزب الله و جنبش امل به جلسات دولت در ازای موافقت آنان با تعلیق تحقیقات قضایی مرتبط با پرونده انفجار در بندر بیروت را تکذیب کرد.

از سوی دیگر میقاتی اعلام کرد که از وزیران خواسته است با وزیر دارایی از امروز برای آماده کردن پیش‌نویس قانون بودجه همکاری کنند تا این پیش‌نویس تا پایان این هفته برای بررسی در جلسه هیئت دولت آماده شود.

پیشتر نخست‌وزیر لبنان پس از اعلام تصمیم مشترک حزب‌الله و جنبش امل برای بازگشت به جلسات کابینه، از این اقدام استقبال کرده بود.

رهبران حزب‌ الله و جنبش امل روز شنبه اعلام کردند که با حضور در جلسات دولت لبنان برای بررسی بودجه و بحث در مورد طرح بهبود اقتصادی، موافقت کرده‌اند.

حزب‌الله و جنبش امل همچنین با بیان اینکه تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای تسهیل تشکیل دولت فعلی انجام داده‌اند، تاکید کردند که همچنان برای اصلاح مسیر قضایی و تحقق عدالت به تلاش خود ادامه می‌دهند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا