سرخط خبرهاسیاسی

نشست مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری پس از 6 سال برگزار می‌شود

هماهنگ‌کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل شورای همکاری پس از دیدار با یکدیگر اعلام کردند که نشست مشترک این دو نهاد منطقه‌ای پس از 6 سال در ماه فوریه برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «جوزپ بورل» هماهنگ‌کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری در بروکسل دیدار کرد و مقرر شد تا نشست مشترک نمایندگان اتحادیه اروپا و شورای همکاری پس از 6 سال در ماه فوریه برگزار شود.

دو طرف در این دیدار موضوعاتی همچون تغییرات آب‌وهوایی، مبارزه با تروریسم، پرونده هسته‌ای ایران و پرونده یمن را مورد بررسی قرار دادند و همچنین از برگزاری بیست‌وششمین نشست مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری در تاریخ 21 فوریه سال جاری خبر دادند.

الحجرف در این دیدار بر گسترش همکاری‌ها با اتحادیه اروپا در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد و ادامه گفت وگوهای سیاسی منظم برای بررسی چالش‌های موجود در منطقه و هماهنگی برای مقابله با مسائلی که امنیت و ثبات جهانی را تهدید می‌کند، ضروری دانست.

اتحادیه اروپا سال گذشته همزمان با پایان بحران میان کشورهای عضو شورای همکاری پس از محاصره قطر و قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عضو این شورا با دوحه، بار دیگر تلاش خود را برای احیای روابط با شورای همکاری آغاز کرد.

در همین راستا «جوزپ بورل» هماهنگ‌کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپتامبر و اکتبر 2021 در سفری به منطقه از کشورهای عضو شورای همکاری دیدار و با مقامات این کشورها گفت وگو کرد.

آخرین نشست مشترک شورای همکاری و اتحادیه اروپا در سال 2016 برگزار شده بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا