خبر اولسیاسی

وزیر خارجه عمان: تفاهم ایران و عربستان حامی امنیت و ثبات منطقه خواهد بود

وزیر امور خارجه عمان با تاکید بر لزوم اینکه کشورهای عربی باید در خصوص مقابله با چالش های مشترک اتفاق نظر داشته باشند، گفت که عرب ها باید واقع بین باشند و از امریکا انتظار حل مشکلات منطقه را نداشته باشند.

میدل ایست نیوز: «بدر البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان گفت روابط عمان و مصر مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل است و تاکید کرد که عرب ها باید واقع بین باشند و انتظار نداشته باشند امریکا مشکلات منطقه را حل کند.

مصر

البوسعیدی در گفت وگویی با روزنامه «اخبار الیوم» مصر گفت: روش عمان حل همه مشکلات به صورت مسالمت آمیز است و مسقط از هر توافقی که تضمین کننده حقوق مصر، سودان و اتیوپی برای حل بحران سد النهضه و در راستای تقویت امنیت منطقه باشد، حمایت می کند.

وی درباره کمیته مشترک عمان و مصر گفت: دو کشور توجه ویژه ای به بخش خصوصی در توسعه مبادله تجاری دارند و همکاری مشترک بیشتری در دو سطح فرهنگی و رسانه ای خواهند داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان اشاره کرد که رویکرد مصر و کشورهای عضو شورای همکاری در بسیاری از پرونده ها یکسان است و در حال حاضر در تلاش برای تقویت همکاری مصر و شورای همکاری در همه سطوح و زمینه ها هستیم.

یمن

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از پرونده های کشورهای عضو شورای همکاری پرداخت و گفت عمان همواره از تلاش های عربستان با هدف توقف جنگ یمن و حل مسالمت آمیز درگیری ها حمایت می کند.

ایران و برجام

البوسعیدی همچنین تصریح کرد که احیای برجام و توافق هسته ای ایران، ضرورتی راهبردی برای امنیت منطقه و جهان است و مرحله جدیدی از همکاری سازنده در منطقه را آغاز می کند.

ایران و عربستان

وی درباره مذاکرات ایران و عربستان که طی چندین مرحله در بغداد برگزار شده است نیز گفت که کشورش از دستیابی به توافقی بین دو کشور حمایت می کند چرا که این تفاهم، حامی امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

امریکا و مشکلات منطقه

وزیر امور خارجه عمان با تاکید بر لزوم اینکه کشورهای عربی باید در خصوص مقابله با چالش های مشترک اتفاق نظر داشته باشند، گفت که عرب ها باید واقع بین باشند و از امریکا انتظار حل مشکلات منطقه را نداشته باشند.

وی در پایان گفت امریکا و سایر کشورها با مشکلات منطقه از منظر منافع خاص خود برخورد می کنند و آنچه بسیار مهم است، هماهنگی تلاش های کشورهای عربی برای حصول نتیجه در سطح بین المللی در برخی از پرونده ها از جمله پرونده فلسطین است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا