اجتماعیسرخط خبرها

13 مکان عراق در انتظار ثبت در فهرست اولیه میراث جهانی

سخنگوی وزارت فرهنگ عراق از وجود 13 مکان در انتظار برای ثبت در فهرست اولیه میراث جهانی از جمله قبرستان وادی السلام و جاده زمینی حج بین عراق و عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت فرهنگ عراق با اشاره به اینکه 13 مکان در عراق در انتظار ثبت در فهرست اولیه میراث جهانی است، اعلام کرد دو تیم برای درج قبرستان وادی السلام و «درب زبیده»، جاده زمینی حج از عراق به عربستان در فهرست میراث جهانی تشکیل شده است.

«احمد العلیاوی»، سخنگوی وزارت فرهنگ عراق در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: وزارت فرهنگ دو پرونده را برای درج در فهرست میراث جهانی آمده کرده و دو تیم برای آماده کردن پرونده قبرستان وادی السلام و درب زبیده تشکیل داده است.

وی در ادامه افزود: پرونده قبرستان وادی السلام به دلایل اداری و فنی به مرکز میراث جهانی تحویل داده نشده و فهرست اولیه این دو پرونده دو هفته گذشته به مرکز میراث جهانی برای اخذ موافقت برای درج در فهرست میراث جهانی تحویل داده شده است.

وی اشاره کرد که درصورت موافقت در پرونده درب زبیده، پرونده مشترکی با عربستان تشکیل خواهد شد.

العلیاوی اشاره کرد که 13 مکان در عراق در انتظار ثبت در فهرست اولیه میراث جهانی، آماده و منتظر تخصیص اعتبار مالی و تشکیل تیمی برای تشکیل پرونده آن هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا