اقتصادی

افزایش حقوق پایه در مصر به 171 دلار

رئیس جمهوری مصر، به دولت این کشور دستور داد که حقوق پایه در مصر را به 2700 جنیه (171 دلار) افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، به دولت این کشور دستور داد که حقوق پایه در مصر را به 2700 جنیه (171 دلار) افزایش دهد.

به گزارش CNN با توجه به افزایش قیمت کالا و تورم در اقتصاد مصر، السیسی دستور داد که حقوق پایه در این کشور به 2700 جنیه افزایش یابد.

وی همچنین برخی مزایا را برای کارمندان ابلاغ کرد.

دولت مصر در ماه مه گذشته، حداقل حقوق کارکنان دولتی را از 2 هزار جنیه (127 دلار) به 2400 جنیه (152.4 دلار) افزایش داد. این افزایش حقوق 37 میلیارد دلار (23.5 میلیون دلار) بر هزینه‌های دولت افزود.

این تصمیمات در حالی گرفته شده که مصر شاهد افزایش شدید قیمت‌ کالاها و خدمات بوده است.

هفته گذشته مصر بودجه بلندپروازانه‌ خود برای سال‌های 2022-2023 را با هدف تحقق رشد اقتصادی 5.7 درصدی و کاهش بدهی و کسری بودجه تنظیم کرده است.

این بودجه با هدف بهبود شاخص‌های اقتصادی به نحوی بی سابقه تنظیم شده که به طور خاص بر پایه افزایش سرمایه‌گذاری‌های عمومی در همه زیرساخت‌های اساسی و آموزشی و بهداشتی و افزایش درآمدهای دولت و کاهش هزینه‌ها با هدف ایجاد مازاد درآمد دولت و همچنین ادامه روند رشد اقتصادی کشور از حدود 40-50 میلیارد دلار در سال جاری به 70 میلیارد دلار در سال 2024 است.

در این لایحه بودجه رشد 5.7 درصدی تولید ناخالص داخلی و رساندن آن تا 6 درصد در سال مالی بعدی و تحقق مازاد درآمد 2 درصدی و کاهش کسری بودجه به 6.1 درصد است.

همچنین در این بودجه پیش‌بینی شده که حجم بدهی‌های کشور در سال مالی 2022-2023 به کم‌تر از 90 درصد از درآمد ناخالص داخلی و در سال مالی پس از آن به 82.5 درصد برسد.

برنامه دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی 5.7 درصدی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی مانند پروژه‌های حمل و نقل و ساخت شهرهای نسل چهارم و پروژه آب‌شیرین‌کن و آب و فاضلاب و گاز و برق در روستاهاست که 60 میلیون مصری را هدف قرار داده است.

همچنین مصر می‌کوشد که در بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای کند.

در این راستا مصر برنامه «حیات باکرامت» را تنظیم کرده که از آن به  «بزرگ‌ترین پروژه توسعه روستایی در تاریخ مصر» یاد می‌شود.

کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد مصر همچنان از امتیازهای مهمی از جمله وجود بازار مصرف‌کننده 110 میلیون نفری و ثروت انسانی عظیم برآمده از جمعیت جوان و ثبات امنیتی برخوردار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا