سیاسی

واکنش سفارت ایران به مطلب روزنامه پاکستانی در خصوص نقش تهران در حمله ابوظبی

سفارت ایران در پاکستان در واکنش به سرمقاله یک روزنامه پاکستانی درباره نقش ایران در حمله اخیر انصارالله یمن به ابوظبی امارات، آن را بی‌پایه‌ و اساس خواند و اعلام کرد که رویکرد تهران، سازنده و مبتنی بر رفع اختلافات میان کشورهای درگیر در یمن است.

میدل ایست نیوز: سفارت ایران در پاکستان امروز جمعه در واکنش به سرمقاله روز چهارشنبه روزنامه انگلیسی زبان «داون» با عنوان «امارات هدف حمله قرار گرفت» که در آن تهران را در حمله اخیر انصارالله یمن به ابوظبی امارات متهم کرده، آن را بی‌پایه‌ و اساس و پر از ادعاهای منفی علیه ایران خواند و اعلام کرد که رویکرد تهران، سازنده و مبتنی بر رفع اختلافات میان کشورهای درگیر در یمن است.

در این بیانیه آمده است که سفارت ایران در پاکستان، مطلب منتشر شده در روزنامه “داون” را به شدت تکذیب کرده و خاطرنشان می‌سازد که طرح چنین ادعاهایی تاثیر مخرب بر رویکرد افکار عمومی نسبت به روابط دو کشور خواهد داشت و ابعاد مثبت روابط و همکاری‌های دو دولت ایران و پاکستان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

سفارت ایران در اسلام‌آباد همچنین این مطلب را خبرسازی دانست و تاکید کرد که این گونه مطالب احترام دولت ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان خود از جمله دولت امارات متحده عربی و رویکرد سازنده تهران بر اساس حسن همجواری برای برقراری آتش بس، رفع اختلافات بین کشورهای درگیر در بحران یمن و پایان دادن این بحران انسانی را نادیده می‌شمارد.

این سفارتخانه افزود که این سرمقاله بدون هیچ دلیل یا سند و مدرک، ایران را متهم به حمایت از حمله کنندگان به امارات عنوان کرده و با وجود اینکه سازمان ملل تایید کرده ایران در حمله به تجهیزات نفتی آرامکو دست نداشته، این روزنامه، تهران را در این حمله نیز متهم کرده است.

سفارت ایران در اسلام‌آباد در پایان نشر این مطلب را برخلاف حسن همجواری و روند رو به گسترش مناسبات همه جانبه بین ایران و پاکستان دانست.

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله دوشنبه گذشته اعلام کرد که این جنبش فرودگاه‌های دبی، ابوظبی، پالایشگاه نفتی ابوظبی و شماری از تاسیسات مهم و حساس این کشور را با 5 موشک بالستیک و هدایت شونده و شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است.

در پی این حملات دو شهروند هندی و یک شهروند پاکستانی کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

منبع
خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا