سیاسی

امریکا خواستار کاهش تلفات غیر نظامی در حملات به یمن شد

وزیر امور خارجه امریکا ضمن تأکید بر حمایت از متحدان منطقه‌ای نسبت به افزایش تنش در یمن و کشته شدن بیش از 100 نفر طی روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه امریکا ضمن تأکید بر حمایت از متحدان منطقه‌ای نسبت به حمله به افزایش تنش در یمن و کشته شدن بیش از 100 نفر طی روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «الجزیره» بر اساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، «آنتونی بلینکن» در تماس تلفنی با همتای عربستانی خود فیصل بن فرحان حملات انصارالله به امارات در روز دوشنبه را محکوم کرد.

او همچنین بر پایبندی امریکا به کمک به متحدانش در منطقه برای افزایش توان دفاعی‌شان در برابر تهدیدهای یمن و نیز بر اهمیت کاهش آسیب بر غیر نظامیان تأکید کرد.

از سوی دیگر، بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن از حمله نیروهای ائتلاف به یک بازداشتگاه که موجب جان باختن دست‌کم 70 تن شده اطلاع یافته و از طرفین نزاع خواست که تنش را متوقف کنند و به راه‌حل دیپلماتیک مسالمت‌آمیز پایبند بمانند و در روند صلح فراگیر به فرماندهی سازمان ملل مشارکت کنند.

سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای بمباران بازداشتگاه در صعده یمن را که موجب ده‌ها کشته و زخمی شده محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری و شفاف در این باره شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا