سیاسی

قطر توافقنامه ای برای تامین گاز نیروگاه برق غزه امضا کرد

توافقنامه مذکور شامل ایجاد یک حساب توسط قطر برای پوشش هزینه های واردات گاز و تولید برق از طریق تنها نیروگاه تولید برق غزه می شود.

میدل ایست نیوز: «محمد العمادی»، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه توافقنامه ای با شرکت تولید برق غزه و شرکت توزیع برق این باریکه امضا کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این توافقنامه با حضور العمادی، «ولید سلمان»، نماینده شرکت تولید برق غزه و «کنعان عبید»، رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع برق غزه امضا شد.

توافقنامه مذکور شامل ایجاد یک حساب برای پوشش هزینه های واردات گاز و تولید برق از طریق تنها نیروگاه تولید برق غزه می شود.

بنابر این توافقنامه، کمیته قطری بازسازی غزه مالک اصلی این حساب خواهد بود و پرداخت ها را از طریق آن سازماندهی و مدیریت خواهد کرد.

از طرفی دیگر شرکت توزیع برق غزه، با شروع بکار نیروگاه برق با گاز، ماهانه 5 میلیون دلار به این حساب واریز خواهد کرد.

مراسم امضای این توافقنامه در مقر کمیته قطری بازسازی غزه برگزار شد و حاضران آخرین تحولات مربوط به بحران برق در غزه و راه حل های مطرح شده برای پایان این بحران را بررسی کردند.

کمیته قطری بازسازی غزه در پایان دسامبر 2021 یادداشت تفاهمی با سازمان انرژی و منابع طبیعی و شرکت تولید برق غزه امضا کرده بود که شامل توافقنامه ای در مورد مکانیسم های تامین و خرید گاز لازم برای بهره برداری از نیروگاه غزه بود.

نوار غزه به حدود 500 مگاوات برق نیاز دارد که تنها 210 مگاوات آن تامین می شود.

نیروگاه برق غزه چیزی حدود 60 الی 80 مگاوات، اسرائیل 120 مگاوات و مصر 23 مگاوات آن را تامین می کند.

نوار غزه در وضعیت به شدت سختی بسر می برد. بیش از 2 میلیون فلسطینی، در اوضاع اقتصادی و معیشتی بسیار نابسامان ناشی از محاصره توسط اسرائیل از سال 2006 زندگی می کنند.

قطر-غزه

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا