خبر اولسیاسیمقالاتنگاه خاورمیانه

مروری بر بارزترین حملات انصار الله یمن به امارات

انصار الله یمن طی سال های گذشته و از زمان مشارکت امارات در جنگ یمن در قالب ائتلاف عربی به رهبری عربستان، بارها امارات را هدف حملات خود قرار داده و حمله هفته گذشته انصار الله، نخستین حمله آن به امارات نبوده است.

میدل ایست نیوز: حمله اخیر انصار الله یمن به مواضع حیاتی و مهم امارات متحده عربی، نخستین حمله انصار الله به امارات طی سال های گذشته نبود.

انصار الله دوشنبه گذشته فرودگاه ابوظبی و تانکرهای حامل نفت را هدف حمله قرار داد که به کشته شدن سه کارگر هندی و پاکستانی منجر شد.

حوثی های یمن طی سال های گذشته بارها امارات متحده عربی را هدف قرار داده بودند که در این مطلب به بارزترین حملات آنها به امارات و تهدید سران امارات از زمان مشارکتش در جنگ یمن در قالب ائتلاف عربی به رهبری عربستان اشاره می شود.

دسامبر 2017

انصار الله تاسیسات هسته ای براکه در شهر ابوظبی را با موشک کروز هدف حمله قرار داد.

ژوئن 2018

«شرف غالب لقمان»، سخنگوی نظامی وقت انصار الله یمن امارات را به شدت تهدید کرد و گفت از امروز ابوظبی دیگر امنیت ندارد و در تیررس موشک قرار دارد.

وی از سرمایه گذاران در دبی و ابوظبی خواست سخنان او را جدی بگیرند.

ژوئیه 2018

فرودگاه ابوظبی با پهپاد انصار الله یمن هدف حمله قرار گرفت اما امارات این حمله را تکذیب کرد.

اوت 2018

انصار الله اعلام کرد که فرودگاه دبی را هدف حمله پهپادی قرار داده است اما اماراتی ها این خبر را تکذیب کردند.

سپتامبر 2018

-حوثی های یمن مجددا از حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی دبی با پهپاد صماد 3 خبر دادند.

-«محمد قادری»، فرمانده پدافند دریایی انصار الله یمن تهدید کرد که اگر ائتلاف عربی بندر الحدیده را هدف قرار دهد یا برای فعالیت آن مانع ایجاد کند، بندر جبل عل دبی و بندر جده عربستان را با موشک هدف قرار خواهند داد.

-شبکه خبری المسیره وابسته به انصار الله یمن اعلام کرد که سلسله حملاتی به فرودگاه دبی با استفاده از پهپاد صماد 3 انجام شده است.

مه 2019

انصار الله فیلمی را منتشر و اعلام کرد که مربوط به حمله به تاسیسات فرودگاه ابوظبی در سال 2018 با استفاده از پهپاد است و سالن مسافران در این فرودگاه نیز هدف حمله قرار گرفته است.

اوت 2019

«محمد البختی»، عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن از توقف حمله به اهداف درون خاک امارات پس از تغییر ملموس در موضع سیاسی و نظامی ابوظبی در جنگ یمن خبر داد.

سپتامبر 2019

«یحیی سریع»، سخنگوی نظامی انصار الله یمن مجددا امارات را تهدید کرد و گفت: تنها یک عملیات، هزینه های بسیاری را بر شما تحمیل می کند.

وی افزود: به امارات می گوییم اگر می خواهد برج های شیشه ای شما در امنیت باشند، یمن و امورش را رها کنید.

ژانویه 2022

انصار الله در عملیات نظامی گسترده ای، عمق خاک امارات و تاسیسات حیاتی آن در فرودگاه ابوظبی و دبی را با پهپاد هدف قرار داد که در این حمله 3 کارگر کشته شدند.

همچنین بخوانید

بازیگران جنگ 7 ساله یمن

منبع
نون پست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا