اجتماعیخبر اول

جنجال گسترده بر سر اولین فیلم عربی «نتفلیکس»

اولین فیلم عربی در شبکه جهانی «نتفلیکس» از اولین ساعات نمایش، با انتقادات گسترده و جنجال فراوان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

میدل ایست نیوز: اولین فیلم عربی در شبکه جهانی «نتفلیکس» از اولین ساعات نمایش، با انتقادات گسترده و جنجال فراوان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش «اسکای نیوز» فیلم سینمایی «اصحاب و لا اعز» (دوستانی که کسی از آنها عزیزتر نیست) نسخه عربی فیلم ایتالیایی پربیننده Perfect Strangers است. در این فیلم «منی زکی»، ستاره مصری، و «نادین لبکی» (کارگردان فیلم کفرناحوم و بازیگر لبنانی) و عادل کرم و دایموند عبود بازی می‌کنند و کارگردان آن «وسام سمیره» است.

فیلم درباره 7 دوست است که سر میز شام قرار می‌گذارند که یک بازی را شروع کنند: اینکه تلفن همراهشان را روی میز بگذارند و هر پیامی یا تماسی که دریافت کردند دیگران بشنوند.

این بازی که اول کار سرگرمی و بامزه به نظر می‌آید به تدریج رسوایی‌هایی را آشکار می‌کند که پیش‌تر کسی از آن خبر نداشته، از جمله همسران و دوستان نزدیک.

منتقدان ابعاد فنی فیلم را تحسین کرده‌اند هرچند فیلم کاملا بازسازی نسخه ایتالیایی است.

اما آنچه موجب جنجال در فیلم شده اشاره به هم‌جنسگرایی است که به نظر منتقدان هیچ ضرورت دراماتیک ندارد و دلیلی نداشته چنین موضوعی در فیلم مطرح شود.

«مصطفی بکری»، شومن مشهور مصری، در برنامه خود در شبکه «ام‌بی‌سی مصر» تأکید کرد که کار به شکایت و تحرک پارلمانی هم کشیده است.

«ایمن محفوظ»، وکیل مصری، اعلام کرد که از فیلم به علت «ترویج هم‌جنسگرایی» به دادگاه شکایت کرده است.

او گفت که این فیلم نسخه‌برداری از اصل ایتالیایی بدون توجه به آداب و فرهنگ مصری و عربی و اسلامی است و افزود که در فیلم 20 مورد الفاظ نامناسب به کار رفته است.

طارق الشناوی، منتقد مصری، در برابر انتقادات می‌گوید که فیلم طبقه‌بندی سنی مشخصی دارد و در آن هم‌جنسگرایی ترویج نشده بلکه این موضوع فقط در فیلم مطرح شده و حتی با نظر منفی دیگر بازیگران در خود روایت فیلم مواجه شده است.

تاکنون «نتفلیکس» که فیلم را در 190 کشور جهان به نمایش درآورده و هیچ واکنشی به این جنجال‌ها نشان نداده است.

منبع
اسکای نیوزآناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا