سیاسی

اقلیم کردستان: آماده هرگونه همکاری و هماهنگی با دستگاه قضایی لبنان هستیم

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با وزیر دادگستری لبنان و هیئت همراه او بر آمادگی دولت اقلیم کردستان برای همکاری و هماهنگی با دستگاه قضایی لبنان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «هنری خوری»، وزیر دادگستری لبنان، هیئت همراه او و معاون دبیرکل اتحادیه عرب که برای مشارکت در سالروز تاسیس نهاد قضایی عراق به بغداد آمده بودند، پس از سفر به اربیل و دیدار با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، این بار با «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم و «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفت وگو کردند.

هیئت لبنانی در دیدار با مسرور بارزانی بر اهمیت گسترش چشم اندازهای همکاری بین اقلیم کردستان و لبنان در زمینه های مختلف به ویژه تقویت هماهنگی در زمینه قضایی و استفاده از تجارب دو طرف تاکید کرد.

نخست وزیر اقلیم کردستان نیز ضمن تاکید بر اهمیت نقش دستگاه قضایی اقلیم کردستان به عنوان نهادی مستقل، گفت دولت اقلیم کردستان آماده هرنوع همکاری و هماهنگی با دستگاه قضایی لبنان است.

هیئت لبنانی سپس در دیدار با مسعود بارزانی به بررسی اوضاع سیاسی عراق، لبنان و منطقه و تهدید تروریست ها در عراق، سوریه و منطقه پرداخت.

اوضاع اقلیم کردستان، دیگر محور گفت وگوی رئیس حزب دموکرات کردستان و هیئت قضایی لبنان بود.

منبع
شفق نیوزشفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا