اجتماعیخبر اول

گورستان فراموش شده مسیحیان در نجف اشرف + عکس

گورستان مسیحیان در محدوده فرودگاه نجف اشرف وقع شده و در آن علاوه بر گورستان بقایای کلیسا و عبادتگاه‌های مسیحی پیدا شده است.

میدل ایست نیوز: منطقه «ام خشم» در استان نجف اشرف که دربردارنده هزاران قبر مسیحی است با وجود اهمیت بسیار آن به لحاظ میراث فرهنگی دچار بی توجهی فراوان حکومت و مردم منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «اسعد هاشم»، مدیر میراث فرهنگی استان نجف اشرف، تأکید می‌کند که این استان 33 موقعیت تاریخی شناخته‌شده دارد که فقط 5 تای آنها حفاری شده و مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی می‌افزاید که در این گورستان مسیحیان که یک گورستان بسیار قدیمی است قبرهای بسیاری وجود دارد اما به علت بی توجهی بسیاری در معرض دستبرد و نبش قبر و تخریب قرار گرفته و باید رسیدگی جدی به آن بشود.

هاشم می‌افزاید که گورستان مسیحیان در محدوده فرودگاه نجف اشرف وقع شده و در آن علاوه بر گورستان بقایای کلیسا و عبادتگاه‌های مسیحی پیدا شده است.

«امل الحسناوی»، کارشناس آثار باستانی، تأکید می‌کند که بی توجهی آشکاری به آثار باستانی در نجف اشرف دیده می‌شود و می‌افزاید که لازم است در این باره تصمیمات جدی گرفته شود و با تعرض به موقعیت‌ها و تخریب آنها برخورد شود.

به گفته الحسناوی، نجف اشرف از دیرباز جلوه‌گاه مهم هم‌زیستی ادیان بوده و در تاریخی نه چندان دور صدای ناقوس کلیساهای حیره در مسجد کوفه به گوش می‌رسیده است.

او تأکید می‌کند که در این مجموعه بزرگ بسیاری از سکه‌ها که بر آنها علامت صلیب دیده می‌شود هم دیده می‌شود و باید به دقت بررسی کرد که این موضوع به چه دوره‌ای مربوط می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا