سیاسی

پرواز مشترک جنگنده‌های روسیه و سوریه در امتداد مرز جولان اشغالی

جنگنده‌های روسیه و سوریه در چارچوب تمرین نظامی، اولین پرواز مشترک خود را بر فراز مرزهای سوریه و امتداد مرز جولان انجام دادند.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های روسیه و سوریه در چارچوب تمرین نظامی، اولین پرواز مشترک خود را بر فراز مرزهای سوریه و امتداد مرز جولان اشغالی انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این تمرین مشترک در طول مرزهای سوریه انجام شد و موشک‌هایی علیه اهداف زمینی نیز شلیک شد.

این تمرین هوایی مشترک شامل پرواز در امتداد مرزهای جولان اشغالی و سپس مرزهای جنوبی و امتداد رود فرات و در نهایت مناطق شمالی سوریه بود.

وزارت دفاع روسیه افزود که در این تمرین موشک‌هایی علیه اهداف زمینی در یکی از سایت‌های تمرینی در بخش مرکزی سوریه نیز شلیک شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه جنگنده‌های مدل “سوخو-34″ و”سوخو-35” در کنار هواپیماهای شناسایی دوربرد مدل “آ-50” و نیز جنگنده‌های “میگ 23” و “میگ 29” در این تمرین نظامی حضور داشتند.

این وزارتخانه افزود که خلبانان روسی و سوری هماهنگی‌های لازم را برای همکاری در موقعیت‌های مختلف به دست آوردند و قرار است این تمرین‌های مشترک به طور مرتب برگزار شود.

گفتنی است که جنگنده‌های روسیه پرواز خود را از پایگاه هوایی “حمیمیم” آغاز کردند و جنگنده‌های سوریه نیز از دو فرودگاه “سیکال” و “الضمیر” در حومه دمشق به پرواز درآمدند.

پیشتر هم نیروهای روسیه و سوریه در منطقه سویداء در جنوب سوریه، یک رزمایش مشترک نظامی را در نزدیکی پایگاه نظامی التنف، بزرگ‌ترین پایگاه ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی امریکا برگزار کردند.

 

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا