سیاسی

برگزاری رزمایش دریایی مشترک مصر و عربستان در دریای سرخ

رزمایش دریایی مشترک میان نیروی دریایی مصر و عربستان تحت عنوان «مرجان 17» روز گذشته در دریای سرخ آغاز شد و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: رزمایش نظامی دریایی مشترک بین نیروهای مسلح عربستان و مصر برای تمرین در زمینه ماموریت های جنگ های دریایی در عربستان در حال برگزاری است.

این رزمایش تحت عنوان «مرجان 17» روز گذشته در ناوگان غربی پایگاه دریایی ملک فیصل، وابسته به نیروی دریایی عربستان در دریای سرخ آغاز شد.

«غریب عبدالحافظ»، سخنگوی ارتش مصر در این رابطه گفت: رزمایش دریایی مصر و عربستان (مرجان 17) آغاز شد و به مدت چند روز در عربستان ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد که این رزمایش شامل اجرای تیراندازی تاکتیکی نیروهای ویژه دریایی و شلیک توپخانه ای به دو هدف سطحی و هوایی می شود.

سخنگوی ارتش مصر هدف از برگزاری این رزمایش را تقویت همکاری مشترک و یکپارچه سازی مفاهیم عملیاتی بین دو طرف در شیوه ها و روش های انجام ماموریت دریایی علیه تهدیدهای مختلف و آموزش کادر واحدهای دریایی در زمینه ماموریت های جنگ های دریایی عنوان کرد.

از سویی دیگر «یحیی العسیری»، فرمانده ناوگان غربی پایگاه دریایی ملک فیصل گفت این تمرین شامل رزمایش های بسیاری است که امنیت دریایی منطقه را تقویت می کند.

با افزایش تنش ها در آب های دریای سرخ، رزمایش های دریایی مشترک در منطقه افزایش یافته است.

نیروهای مسلح عربستان در نیمه ماه ژانویه نیز رزمایش مشترکی با نیروی دریایی فرانسه در آب های دریای سرخ انجام دادند.

مصر و عربستان روابط نظامی متنوعی دارند که شامل رزمایش های مشترک با هدف انتقال تجربه و تقویت همکاری نظامی همانند رزمایش دریایی مشترک مرجان و رزمایش هوایی مشترک فیصل می شود.

همچنین بخوانید

اهداف رزمایش نظامی مشترک مصر و عربستان چیست؟

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا