خبر اولسیاسی

بغداد الیوم: ایران بین حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی میانجی‌گری می‌کند

یک منبع مطلع به بغداد الیوم گفته که یک هیئت ایرانی برای نزدیکی دیدگاه ها بین دو حزب اصلی کردستان بر سر نامزد ریاست جمهوری عراق به اربیل رفته است.

میدل ایست نیوز: یک منبع سیاسی مطلع امروز سه شنبه از میانجیگری ایران بین حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان برای نزدیکی دیدگاه های آنها خبر داد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: هیئت ایرانی اکنون در اربیل است و با سران حزب دموکرات کردستان دیدار کرده است.

وی افزود: این هیئت سپس با سران اتحادیه میهنی کردستان دیدار خواهد کرد تا ضمن تقریب دیدگاه ها، دو طرف را به توافق بر سر یک نامزد برای پست ریاست جمهوری عراق ترغیب کند.

اخیرا اختلافات بین دو حزب اصلی کردها بر سر معرفی نامزد پست ریاست جمهوری عراق بالا گرفته است.

حزب اتحادیه میهنی اعلام کرده است که حزب دموکراتیک کردستان یک طرفه و خارج از تلاش‌ها برای وحدت احزاب و نیروهای سیاسی کُرد رفتار کرد و این حزب با انعقاد توافق با برخی از نیروهای سیاسی، نامزد خود را برای ریاست جمهوری به طور جداگانه معرفی کرد.

بافل طالبانی تاکید کرده که چون حزب دموکراتیک نامزد خود را به دور از اصل اجماع معرفی کرده است، اتحادیه میهنی نیز این حق را دارد که جایگاه ریاست جمهوری عراق را برای این اتحادیه در نظر بگیرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا