خبر اولسیاسی

دیدار سران مصر و بحرین و امارات در ابوظبی

در سفر «عبدالفتاح السیسی» به مصر، دیدار مشترکی با حضور وی و «حمد بن عیسی آل خلیفه» و «محمد بن زاید» و «محمد بن راشد» برگزار شد.

میدل ایست نیوز: سران مصر و امارات و بحرین در نشستی مشترک در ابوظبی تحولات منطقه‌ای را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر، در سفر «عبدالفتاح السیسی» به مصر، دیدار مشترکی با حضور وی و «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و «محمد بن راشد» حاکم دبی برگزار شد.

این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتری صرفا تأکید کرده که در این دیدار تحولات منطقه‌ای و راه‌های گسترش همکاری‌ها در برابر چالش‌های مشترک در منطقه بررسی شد.

شاه بحرین روز گذشته به ابوظبی سفر کرد و امروز نیز رئیس جمهوری مصر وارد ابوظبی شد.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام كرد كه السیسی در دیدار با محمد بن زاید مجددا بر همبستگی مصر با دولت و ملت امارات در پی حمله «تروریستی» اخیر که منجر به جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم غیرنظامی شد، تاکید کرد.

السیسی همچنین تاکید کرد که مصر هرگونه اقدام «تروریستی» انصار الله در هدف قرار دادن امنیت و ثبات امارات و سلامت شهروندان آن را تهدید کند، محکوم می کند.

وی بر حمایت مصر از اقدامات امارات برای برخورد با هر اقدام «تروریستی» که کشور را هدف قرار دهد، در چارچوب موضع ثابت مصر در حمایت از امنیت امارات و ثبات آن و پیوند مستحکم بین امنیت ملی امارات و مصر تاکید کرد.

منبع
دفتر ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا