سیاسی

اردن بر ایستادگی، همبستگی و حمایت از امارات تاکید کرد

نخست وزیر اردن در سفر به امارات و در دیدار با ولیعهد ابوظبی، پیام پادشاه اردن مبنی بر ایستادگی، همبستگی و حمایت دائم اردن از امارات را ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: «بشر الخصاونه»، نخست وزیر اردن در سفر به امارات متحده عربی، پیام شفاهی «عبدالله دوم»، پادشاه اردن مبنی بر حمایت کشورش از امارات و ایستادگی در کنار این کشور در برابر هر آنچه امنیت آن را هدف قرار می دهد، تاکید کرد.

الخصاونه در این سفر با «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی و برخی از مقامات اماراتی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، پیام شفاهی پادشاه این کشور، بر همبستگی دائم اردن با امارات و حمایت پیوسته از این کشور به اعتبار اینکه امنیت امارات بخشی از امنیت اردن است، تاکید داشت.

نخست وزیر اردن مجددا حملات «تروریستی» به امارات را محکوم و بر ایستادگی اردن در کنار امارات و در برابر هر آنچه امنیت این کشور را هدف قرار می دهد، تاکید کرد.

از سویی دیگر ولیعهد ابوظبی، بر روابط استراتژیک بین دو کشور تاکید و به سطح پیشرفته ای که روابط دوجانبه و همه جانبه اردن و امارات به آن رسیده است، اشاره کرد.

دو طرف در این دیدار بر تداوم تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها و تداوم رایزنی و هماهنگی بین دو کشور در رابطه با مسائل کشورهای عربی، و مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

خبرگزاری رسمی اردن اشاره به مدت زمانی سفر نخست وزیر اردن به امارات نکرد و تنها آن را سفر کاری کوتاه مدت توصیف کرد که الخصاونه طی آن با مقامات امارات درباره روابط دوجانبه و مسائل دارای اهمیت مشترک و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور رایزنی می کند.

گفتنی است امارات متحده عربی در 24 ژانویه 2022 هدف حمله موشکی انصار الله یمن قرار گرفت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا