سیاسی

عراق خواستار بازگشت زندانیان تروریست‌ به کشورهایشان شد

مشاور امنیت ملی عراق خواستار تحویل تروریست‌های خارجی حاضر در زندان‌های سوریه از سوی کشورهایشان شد.

میدل ایست نیوز: «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز یکشنبه در دیدار با «مایکل انکر» فرمانده نیروهای ناتو در عراق تاکید کرد که کشورها باید اتباع تروریست خود را که در زندان‌های سوریه به سر می برند، تحویل بگیرند.

الاعرجی در این دیدار تاکید کرد که بهترین روش، این است که کشورها با بازگشت شهروندان تروریست خود از جمله فرماندهان داعش که در زندان‌های سوریه به سر می‌برند، موافقت کنند و در صورت ممانعت از تحویل آنان، سازمان‌های بین‌المللی باید این زندانیان را با توجه به خطر بالای آنان به مکانی دیگر منتقل کنند.

مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد که نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) توانایی برخورد با این تروریست‌های خطرناک را ندارند و اصرار جامعه جهانی برای باقی ماندن تروریست‌ها در زندان‌ها باعث ایجاد تردیدها مبنی بر احتمال وجود سناریویی برای بازگشت دوباره داعش شده است.

فرمانده نیروهای ناتو در عراق هم اعلام کرد که نگرانی عراق بابت وجود تروریست‌های خطرناک را به اطلاع ناتو خواهد رساند.

بر اساس بیانیه رسمی نیروهای قسد جمعه دو هفته قبل حدود 200 تروریست داعشی با حمله به زندان الصناعه در حسکه سوریه که در آن 5 هزار تروریست داعشی نگهداری می‌شوند در صدد آزاد کردن سران تروریست‌ها برآمدند.

منابع خبری نیز روز 26 ژانویه تاکید کردند که نیروهای قسد به صورت کامل کنترل زندان الصناعه را به دست گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها حدود هزار مسلح داعشی از جمله برخی از عاملان حمله و ناآرامی اخیر خود را تسلیم کرده‌اند و 200 تن از تروریست‌ها نیز کشته شده‌اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا