سیاسی

محکومیت گسترده حمله موشکی انصارالله به امارات

تعدادی از کشورهای عربی و غربی در کنار ترکیه در واکنش به حمله موشکی امروز جنبش انصارالله یمن به امارات، آن را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: ترکیه، پارلمان عربی و تعدادی از کشورهای عربی و غربی در واکنش به حمله امروز جنبش انصارالله یمن به امارات، این حمله موشکی را محکوم کردند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه از جمله مقاماتی بود که حملات انصارالله را به شدت محکوم و تاکید کرد که آنکارا مخالف هرگونه اقدام و فعالیت تروریستی است.

وی ضمن اعلام همبستگی با امارات و عربستان، بر موضع ترکیه مبنی بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن تاکید کرد.

وزارت امور خارجه اردن هم با تروریستی خواندن این اقدام آن را به شدت محکوم و حمایت کامل خود را از هرگونه اقدام امارات برای حفظ امنیت خود، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا هم ضمن محکوم کردن حمله امروز انصارالله، خاطرنشان کرد در شرایطی که «اسحاق هرتزوگ» رئیس جمهوری اسرائیل برای تقویت ثبات در منطقه به امارات سفر کرده، حوثی‌ها حملات خود را که تهدیدی علیه غیرنظامیان است، ادامه می‌دهند.

پارلمان عربی هم با محکوم کردن اقدام انصارالله، اعلام کرد که حملات این جنبش تاثیری در سیاست‌های منطقه‌ای امارات ایجاد نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه بحرین و یمن هم در بیانیه‌هایی اقدام انصارالله در حمله به امارات را محکوم کردند.

«یحیی سریع» سخنگوی انصار الله در بیانیه‌ای رسمی از اجرای عملیات این جنبش علیه امارات تحت عنوان «اعصار الیمن» خبر داد.

در بیانیه رسمی سخنگوی انصارالله آمده است که در این عملیات که بامداد امروز انجام شده «اهداف ویژه و مهم در عمق امارات» با موشک‌های بالستیک ذوالفقار مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حمله امروز انصار الله با سفر «اسحاق هرتسوگ»، رئیس جمهور اسرائیل به امارات همزمان شده است. وی روز گذشته و طی سفری رسمی و دو روزه وارد ابوظبی شد و با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا